Yeni İstanbul A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yeşilyurt, 2000 yılından beri söylemesine rağmen dinletemediğini belirterek, “Bugün sektörü kurtaracak çare ‘Tek çatıdır” diye konuştu…
İSTANBUL-Yeni İstanbul Yönetim Kurulu Başkanı Murat Yeşilyurt, İstanbul toplu taşıma hizmetini İETT denetim ve yürütümünde yardımcı -paydaş- unsur olarak sürdüren Özel Halk Otobüsçülerinin durumunu ve son gelişmeler ile esnaf beklentilerine dönük değerlendirmesini dile getirerek, sürdürülebilir hizmet için şunları söyledi:
“2000 yılından beri her fırsatta sektörün tek kurtuluşunun ‘Tek çatı’ olduğunu dile getirdik. Ne yazık ki dile getirdiğimiz bu gerçeği bugüne kadar dinletemedik. Bugün gelinen noktada bu görevi mevcut yöneticiler ile mevcut başkanlar olarak bizler yerine getirmeliyiz… Bu konuda yapılması gereken neler varsa şahsen önce ilk imzayı ben atacağım. Bundan hiç bir İstanbullu Özel Halk Otobüsçüsü’nün şüphesi olmasın.
Evet, İstanbul Büyükşehir Belediyesi ve İETT’nin desteği olmadan düşüncelerimizi hayata geçirmek hiç de kolay olmayacak, bunu biliyoruz. Ayrıca da İETT Genel Müdürümüz Sayın İrfan Demet ve ekibin samimiyetlerine güvenimiz sonsuzdur.
Amacımız, kurumsallaşıp, sektörel birliği sağlayarak sektörel gelişimimizi gerekli yere yükseltmektir. En önemlisi de, İstanbul hareketinin ‘Tek çatı’ altında kurumsal anlayışla sektörel gelişimimize dayalı, birleşmeler şeklinde gerçekleştirmek olacaktır. İstanbul birleşme sonrasında ikinci adım, kurumsallaşma olmalıdır.Bunun için profesyonel yapı oluşturulacak. Bu yapılanmada yöneticiler karar mercilerden olacak. İşleyiş profesyonellerden oluşmuş danışmanlarla yapılacak. Bir örnek verirsem eğer, TŞOF Genel Başkanı Sayın Mehmet Yiğiner ve TÖHOB Genel Başkanı Sayın Ercan Soydaş’ın destekleriyle yapılacaktır. Yukarıda belirttiğim düşüncelerimizi hayata geçirebilmek için esnaf çalışma şartlarının da çok acil düzeltilmesi gerekmektedir. Bu süreçte esnaf, hak edişini zamanında almalı. Zamanın da alınmayan hak edişlerden en çok İstanbul halkı etkilenmektedir. Parasını zamanında alamazsa, araç bakımı ve diğer giderlerin aksamasına neden olmaktadır. Böyle olunca, araç yenilemede sıkıntı yaşanmakta, İstanbul halkına konforlu bir hizmet verilememektedir. Biz yıllarca İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin sübvansesi ile ayakta durmaktayız. Bunun sebebi de belediyelerin politik nedenlerle bilet fiyatlarını maliyetlerin çok altında tutarak hem kendi kurumlarını, hem de biz Özel Halk Otobüsçü esnafını zor durumda bırakmaktadır.
2014 yılı bir tam bilet fiyatı 1 Dolar iken, bugün bu çok daha aşağılardadır.
Bilet fiyatları son 10 yıl içinde 8 kat artarken, bizim araç değişim maliyeti 20 kat arttı. Umut ediyoruz ki, bundan sonra bu sıkıntılar giderilerek, daha sürdürülebilir hizmet anlayışı ile faaliyetlerimize devam edebiliriz. Son mesajım kamu ve özel sektör temsilcilerin diyalog kapılarını daima açık tutup sektörün daha rahat nefes alması için herkesin elini taşın altına koyarak adım atmasıdır.