Ulaşımın kurtarıcısı, trafiğe soluk aldırıcı diye övülen sürücüsüz araçlar otonom araç teknolojisi denemeleri tersini ortaya (mı) koyuyor!
2022’de San Fransico’da taksi hizmetleri sunma izni alan GM Cruise ve Google Waymo’nun sürücüsüz araçlarının şehirde her gün en az üç 911 (acil yardım) aramasından sorumlu olduğunu yayınlayan NBC’nin haberi ortalığı karıştırmış gözüküyor. Haber, araçların inşaat veya acil durum araçlarından gelen kırmızı ışıklarla karşılaştıklarında tamamen durarak trafik sıkışıklığına yol açabildiklerini söylüyor. Bu durum, özellikle şehrin itfaiye departmanı ve acil yardım ekipleri için büyük bir problem olabiliyor. Bir itfaiye şefi, her gün sürücüsüz araçları içeren en az bir olay gördüğünü söylüyor. Departman tarafından sunulan diğer raporlar arasında aktif yangın mahalline doğru giden ve hortumların üzerinden geçen otonom araçlar yer alıyor. Bir rapor, itfaiyecilerin bu araçlardan birini durdurmak için camlarını kırmak zorunda kaldığını iddia ediyor.
Görüşülen itfaiye şefi, bu araçların “yaygın kullanım için hazır olduğuna” inanmadığını belirtti. Eyalet düzeyinde alınan ve San Francisco şehrinin sürücüsüz araçları düzenlemesine izin vermeyen özel kurallar sebebiyle, şehrin yerel Ulaştırma Departmanı’nın bu araçları kontrol etmek için Google veya GM üzerinde fazla bir gücü bulunmuyor. NBC, Cruise araçlarıyla yolda olan GM’den bu konu hakkında bir yorum alamazken, Waymo’nun baş güvenlik sorumlusu Mauricio Pena ise kamera önüne çıktı.
Pena, bunların “çok seyrek meydana gelen olaylar” olduğunu iddia ederken, şehrin şu anda sürücüsüz araçlarla ilgili günde üç 911 çağrısı aldığına işaret edildiğinde, bu sayıyı “nadir olaylar” olarak tanımlamasının sebebinin “kat ettikleri kilometre miktarına ve günlük olarak karşılaşılan acil durum çağrısı sayısına göre” olduğunu söylüyor. Şimdilik kaydıyla olaya bir nokta koymakta fayda var. Yarın için neler olacak, hep birlikte göreceğiz.