Renault’nun elektrikli araçlarda dünya liderliği hedefi için en büyük rolü oynayacak Megane E-Tech, son çeyrekte Türk tüketicilerle tanışacak. Firma, Türk pazarına en güçlü versiyonunu getirmeye hazırlanıyor…
ELEKTRİKLİ araçlarda deneyimi en yüksek markalardan Fransız üretici Renault, 10 yılı aşkın süredir 400 bin adetlik toplam satışla bu alandaki en güçlü firmalardan. Ülkemiz pazarında ilk elektrikli modeli Fluence’ı Bursa fabrikasında üretip satışa sunan, ardından da ZOE ile ataklarına de- vam eden marka, Megane E-Tech ile yepyeni bir sayfa açmaya hazırlanıyor. Renault’nun yeni logosunu taşıyan ilk model Megane E-Tech, aynı zamanda markanın yeni dönüşümünü temsil ediyor. Elektrikli araçlar için günümüze kadar 10 milyar euro harcayan Renault, Nissan, Mitsubishi ittifakı önümüzdeki 5 yıl içinde 23 milyar euro daha yatırım yapıp dünya liderliğini hedefliyor.
Grup 2030 yılına kadar yüzde 90’dan fazlası 5 ortak platform üzerine geliştirilecek 35 yeni elektrikli modeli satışa sunacak. Markanın yeni CMF-EV modüler platformu üzerine üretilen Megane E-Tech, 4.2 metrelik boyu ile C sınıfında mücadele ediyor.
SUV modellere yaklaşan görünümüyle de dikkat çeken Megane E-Tech, sunduğu geniş yaşam alanıyla sınıfındaki en etkili modellerden biri. Yüksek bir donanıma ve 12 inçlik ekranı bulunan iç mekana sahip modelde 130 ve 218 beygir olmak üzere iki farklı güçte elektrik motorları kullanılıyor. Türkiye pazarına aracın en güçlü versiyonunun getirilmesi planlanıyor. İçten yanmalı motorlara göre daha ucuz işletim maliyetleri ve çevreci olmaları sebebi ile elektrikli araçlara tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de talebinin arttığını belirten Renault Mais Genel Müdürü Berk Çağdaş, 2021 yılında Türkiye elektrikli otomobil pazarının yüzde 237 artışla 2 bin 846 adete çıktığını söyledi. Çağdaş; “Markamıza güç katacak yüzde 100 Megane E-Tech’i 2022’de buluşturacağız” dedi.