Fransa merkezli Liebherr-Aerospace, Airbus’ın hidrojenle çalışan prototip uçağının itiş gücüne ayrılmış yakıt hücresi için bir hava besleme sistemi geliştiriyor…
Avrupalı havacılık şirketi Airbus, bu kapsamda hidrojen yakıtlı uçaklar için çalışmalarını sürdürüyor. Geleceğin hava araçlarına yönelik yeni teknolojiler de farklı şirketler tarafından geliştiriliyor. Bu kapsamda Toulouse merkezli Liebherr-Aerospace, Airbus’ın test tesislerinde kurulu olan 1 MW gücünde işlevsel bir hava besleme sistemi demosu tasarladı ve teslim etti. Halen devam etmekte olan ikinci çalışma aşamasında ise Liebherr-Aerospace, tahrik sistemine yakın bir operasyonel ortamda entegrasyon kısıtlamalarına dayanabilecek bir uçuş güvenliği hava kaynağı prototipi tasarlamayı hedefliyor. Bu gösterici, 2025 yılına kadar operasyonel koşullar altında bir yakıt hücreli tahrik sisteminin performansını göstermek için bir uçuş testi kampanyasını destekleyecek.
Liebherr-Aerospace Toulouse SAS Genel Müdürü Dr. Nathalie Duquesne,
“Bu iddialı projede Airbus’ı desteklemekten çok memnunuz. Liebherr’in hava yönetim sistemleri mükemmeliyet merkezi olarak, müşterilerimize yenilikçi teknolojik çığır açan çözümler sunmak için sürekli olarak Ar-Ge’ye yatırım yapıyoruz. Sistemlerimiz ve bileşenlerimiz Airbus uçak ailesinde bulunuyor ve havacılığı sürdürülebilir bir geleceğe dönüştürmeye katkıda bulunacak bu sembolik programa da katılacağımızı söylemekten gurur duyuyoruz” dedi.
60 yılı aşkın tecrübeye sahip Liebherr-Aerospace & Transportation SAS, Toulouse (Fransa), Liebherr Grubu içindeki 11 bölüm kontrol şirketinden biri. Şirket havacılık, uzay ve ulaşım sistemleri sektörlerindeki tüm faaliyetleri koordine ediyor. Havacılık endüstrisinin sistem tedarikçisi olan Liebherr-Aerospace, bu alanda altmış yılı aşkın bir deneyime sahip.
Liebherr tarafından sivil ve savunma sektörleri için üretilen havacılık ekipmanı yelpazesi, elektronik aksamın yanı sıra uçuş kontrol ve çalıştırma sistemlerini, dişlileri ve vites kutularını, iniş takımlarını ve hava yönetim sistemlerini içeriyor. Bu sistemler, geniş gövdeli uçaklar, tek koridorlu ve bölgesel uçaklar, iş jetleri, askeri uçaklar, askeri nakliye araçları, savunma eğitim uçakları, sivil ve savunma helikopterlerinde kullanılıyor.