İETT ve İSBAK, kullanım ömrü tamamlanan dizel otobüs, yüzde 100 elektrikliye dönüştürdü. Karbon salınımı 0’a inmesi yılda 3.300 ağaç dikimi kazanç sağladı.
İSTANBUL-Büyükşehir Belediyesi kuruluşu İETT, “Elektrikli Otobüs Dönüşüm Projesi”ni başlattı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi iştiraki İSBAK ile ortaklaşa yürütülen proje kapsamında, ilk olarak kullanım ömrünü tamamlamış 2006 model dizel otobüs, yüzde 100 elektrikli hale getirildi.
Projenin tanıtım toplantısı, İETT Edirnekapı Garajı’nda, İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Ekrem İmamoğlu, İETT Genel Müdürü İrfan Demet ve davetliler katılımlarıyla gerçekleştirildi.
Tanıtım sırasındaki konuşmada, dünyanın ve ülkemizin iklim değişikliği krizi noktasında yaşadığı sorunlara değinen Başkan İmamoğlu:
“İstanbul’un bugün yaşadığı ulaşım, çevre, çarpık kentleşme gibi sorunların bugüne dair sorunlar olmadığını, uzun süreli birikmiş problemlerin, ihmallerin, plansızlıkların sonucu olduğunu bilmek lazım. Birbirini büyütüp derinleştiren bu sorunların çözümü için, bütüncül ve geleceği gözeten yaklaşım şart olduğu da muhakkak. Geleceği gözetmek zorundayız” dedi.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nin kadim kurumu İETT’nin de çevreci yatırımlara dönük atılım içinde olduğunu belirten Başkan İmamoğlu, “2 yıl önce başlatılan bir çalışmayla elektrikli otobüs dönüşüm projesi, önemli çevreci adımdı. Bu projeyle, motor ömrünü tamamlamış otobüsleri, elektrikli motorla donatarak kullanmaya devam etmeyi amaçlıyor arkadaşlarım.
Tabii burada hem büyük bir tasarruf sağlayacağız hem de tam da işte karbon salınımını azaltarak, havasını, suyunu ve toprağını koruyacak bir şehir haline geleceğiz” dedi. Proje ile piyasa değeri 500 bin Euro olan yeni otobüs almak yerine, 250 bin Euro’luk yatırımla, kullanım ömrünü tamamlamış bir aracı yeniden İstanbulluların hizmetine kazandırdıklarını kaydeden Başkan İmamoğlu,
“Bu proje kapsamında, önümüzdeki 5 ay içinde de 10 adet daha otobüsün dönüşümünü sağlıyor olacağız. Bizi, bu kadar büyük bir kapasiteyi ve potansiyeli, bu hızın tatmin etmeyeceğini biliyoruz. Burada İstanbul Büyükşehir Belediyesi, İETT, İSBAK ve diğer kurumlarımızın ve paydaşlarımızın bu konudaki ısrarlı çalışmaları, umuyorum ki önümüze daha seri, daha pratik, üretimi arttıran sayısal hedeflere bizi ulaştıracaktır” diye konuştu.İmamoğlu’nun konuşmasında verdiği bilgilere göre; çevreci proje sayesinde, 2006 model aracın karbon salınımı 0’a indi. Bu da tek bir aracın dönüşümüyle, yılda 3.300 ağaç dikimine eş değer bir katma değer sağlanması anlamına geliyor. Yine tek bir aracın dönüşümüyle, yıllık 1 milyon 130 bin TL yakıt tasarrufu sağlanacak.
2024 Şubat ayına kadar, 10 otobüsün daha elektrikli otobüse dönüştürülmesi hedefleniyor. Dönüşen aracın özellikleri ise şöyle, 250 km. menzil. 1 saat 45 dakikada tam şarj. 5 yıl menzil garantili batarya. Saatte 70 km. hız. Ayrıca otobüs üzeri LiFePO4 (Lityum demirfostat) bataryalar ile acil ve afet durumlarında kullanılabilecek 22kw’. güç temin edilecek.