Zorlu PSM’de düzenlenen 10. Brand Week İstanbul etkinliği, ilk gününden son güne önemli etkinliklere sahne oldu. önemli konular önemli konuşmacıları izleyen katılımılar, yeni yaklaşıma ufuk açıcı anlayışlarla tanıştı…
Bu yıl 10’uncusu düzenlenen Brand Week Istanbul, üç gün içinde hepsi alanında uzman isimlerle Zorlu PSM’de izleyici ile buluşturdu. “Sanatçının Reset Mekanizması Empatidir” başlıklı panelde izleyicilere Onur Konuğu Demet Akbağ seslendi. 9 ayrı salonda katılımcılar, dünyanın her yerinden gelen duayenleri dinleme şansı buldu.
“Türkler değişim geçiren bir millet ve bizler değişebiliyoruz”
“Bir Kent Nasıl Resetlenir? Geçmişten Geleceğe Yaşam Alanları” başlıklı panelde konuşan Tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı, “Türkler değişime son derece açık bir toplum. Hatta bize barbar diyorlar ya ben bununla gır gır geçiyorum. Değişim ve örgütlenme büyük vasıflar. Türkler olarak en büyük değişimimiz denize intibak etmektir. Biz tarihsel süreçte bir sürü şeye intibak ettik.
Yazıya, dine intibak ettik. Türkler değişim geçiren bir millet ve bizler değişebiliyoruz” dedi.
“Etki için Davranış Bilimi: Psikolojik İçgörü Markanızı Nasıl Güçlendirebilir?” başlıklı konuşmasında Ogilvy Davranış Bilimi Uygulamaları Partneri Tara Austin, “Burada oturup dünyayı ve çevreyi değiştirmeye çalışırken hepinize ilham vermek için biraz zaman ayırmak istedim. Bir adım geri atın ve şimdiye kadar var olan her şeye ve yaratacağımız tüm etkilere bakın. Tam burada, gezegenimiz Dünya’da olacak. Tanıdığımız herkes, her konuşma, hayatta başardığınız her şey burada gerçekleşecek. Şu an buradaki herkes etki gücüne sahip” dedi.
“Neden Resetleme Zamanı?” başlıklı konuşmasında Kasım 2022’de yaptıkları taze bir araştırmanın çıktılarını sunan Salesforces.com Dijital Lideri Vala Afshar, “State of Marketing Report” araştırma sonuçlarını dinleyici ile paylaşarak,
“Her sektörden 6 bin pazarlama lideri ile yapılan araştırmaya göre, pandemiden sonra dünya genelinde kıtalararası bir ekonomik belirsizlik olduğu görülüyor. Bu ekonomik belirsizlikte dahi, pazarlama liderlerinin sektöre kattıkları değer geçen sene yüzde 77 iken bu sene yüzde 87ile yüzde 10’luk artış gösterdi. Liderler ekstra mesai ile sektöre değer katmaya yönelik çalışıyor” dedi.
“Toplum artık siyasetçi üretmiyor”
“Kilit Taşı=Z Kuşağı” başlıklı panelde konuşan Yazar ve Programcı Fatih Altaylı, “Popülist otoriter liderler dışında diğer partiler ve liderler fikir üretiminde ve doktrinde oldukça zayıf kaldı. O yüzden her yerde popülist liderlerin yükselmesi de kaçınılmaz hâle geldi. Toplum artık siyasetçi üretmiyor. Dünyada siyasete ilgi azaldıkça siyasetin de kalitesi oldukça düşüyor.
Öte yandan Türkiye’de siyasi bir eğilim değişiminden bahsetmek mümkün değil. Z Kuşağı’nda da yine genel siyasi eğilimden ciddi bir ayrışma yok.
Bu yüzden gençler gelecek her şey değişecek demek doğru değil” dedi.
Fark Yaratan Kadınlar Ödülü sahiplerini buldu
Toplumsal cinsiyet eşitsizliğiyle mücadele eden bir dünyada ortaya koydukları irade ve liderlikle ilham, cesaret ve umut aşılayan kıymetli kadınların başarılarına dikkat çekmek amacıyla düzenlenen Fark Yaratan Kadınlar 10’uncu senesini kutladı.
Brand Week Istanbul kapsamında düzenlenen ödül töreninin açılışı Kimberly – Clark Türkiye Orta Asya ve Kafkasya Pazarlama Direktörü Orjin İbar’ın konuşmasıyla başlarken, fark yaratan 11 kadın ödüllerine kavuştu.
“Görmek, Duymak, Hissetmek: Hikâyelerde İş birliği Sanatı” başlıklı panelde Besteci Pınar Toprak “Müzik adına müzik yazmak istiyorsan film müzisyeni olmamalısın. Esas melodi filmdir” dedi.
“Tüm Oyuncular Davetlidir: Farklılıkları Kucaklamak Yaratıcı Sonsuzluğun Kapılarını Açarsa” başlıklı panelde konuşan Dentsu Lab Kreatif Direktörü Naoki Tanaka, “Zaman içerisinde sorunları çözmek için teknoloji odaklı fikirler ve çeşitli geliştirmeler yapmak konusunda uzmanlaştık. Başta canlı performans ve müzik videoları gibi eğlence işler ile başladık. Bir ünlü için süper gerçek bir android yaptık. Hatta kendi TV programı bile vardı. Tokyo 2020 Olimpiyatları’ndan sonra seyirci deneyimi dahil olmak üzere sporun nasıl sergileneceği konusunda fikirlerimiz de oldu. Yaşadığımız en büyük sorun ağ gecikmesiydi. Bunun çözümünü de kendini gecikmeye göre ayarlayan, hareket edebilen yapay zekâ ile bulduk. Bu yapay zekâ ise müziğin ritmine göre hareket ediyor.” dedi.
İyileştirmeye dair tüm metotlar Brand Week ilk günü “Healing Hall” sahnesinde izleyiciye aktarıldı:
Pharmatopia Eczacılarının Projesi kapsamında, sağlığın tüm yenilikçi metotları, bilimin ışığında iyileştirmeye ve iyiliğe açılan gündemler ele alındı.Healing Hall sahnesinde Oyuncu Zerrin Tekindor “TIME TO HEAL / Avene Termal Suyun ve Sanatın İyileştirici Gücü” başlıklı panelde, Dünya ve Avrupa Şampiyonu Milli Yüzücü Sümeyye Boyacı da “Disiplin İyileştirir” konuşmasını yaptı.
Endokrinoloji ve Metabolizma Hastalıkları Uzmanı Prof. Dr. Okan Bülent Yıldız ve London School of Mind Kurucusu Uzm. Dr. Kerem Dündar gibi birçok isim de yine “Healing Hall” sahnesinde izleyicilerle buluştu.
Etkinliğin son gününde Yazar Daniel Pink, Uçurtma Tasarımcısı Zahit Mungan, Şair ve Yazar Murathan Mungan, MullenLowe Group CCO’su Jose Miguel Sokoloff, Ekonomist Prof. Refet Gürkaynak, Şarkıcı Zeynep Bastık ve Oyuncu Uraz Kaygılaroğlu gibi önemli isimler sahnedeydi.
Inspiration Hall sahnesinden izleyicilere “Kendi yolunuzu bulduysanız ona tutunun. Sürekli değiştirmeye çalışmayın” diye seslenen Sokoloff; sektörü, medyayı ve nihayet hayatları reset’leyen reklam kampanyalarından örnekler paylaştı. Sokoloff’un yeniden başlama fikri üzerine paylaştığı mesaj ise şöyleydi: “Lütfen formüllerin dışında kalın. Başarı, formüllerin olmadığı yerlerde saklı.”
Bu çağ sizi nasıl resetlesin?
Brand Week Istanbul’da Yazar ve Şair Murathan Mungan, Inspiration Hall sahnesinde “Kendine Ait Bir Zaman: Ömürden Hayat Yapmanın Yolları” başlıklı bir konuşma yapan usta kalem, Time to Reset temasından hareketle belirlediği ve “öteden beri tüm sanat ve sanatçıların derdi” olduğunu söylediği zaman mefhumuna odaklandı. “Zamanla yüzleşmek, yüzleşme çeşitlerinin en zorlarından biridir; belki de en zorudur” diyen Mungan, hayatını anlamlandırmanın daima ilk meselesi olduğunu söyleyerek ömür ile hayat arasındaki çizgiyi şu cümleyle çizdi:
“Ömür bize verilmiş bir şeydir, hayatıysa kendimiz yaparız.”
Influencer ekonomisi, yeni medyanın gücü ve kısa içeriklerin zaferi Master Hall sahnesinde “Time to Influence” başlığı altında Tolga Akış, İlker Canıklıgil, Deniz Dülgeroğlu gibi isimler yeni medya içerik üreticileri marka ve tüketici ilişkisine, etkileşim ve sosyal ticaret arasındaki bağa dair konuları ele aldı.
“Türkiye’nin tür olarak amiral gemisi melodramdır”
Inter Yapım CEO ve Kurucu Ortağı Ahmet Ziyalar, Sosyolog Dr. Feyza Akınerdem ve Ay Yapım CEO’su Kerem Çatay, Brands & Trends sahnesinde Türk dizilerini masaya yatırdı. Dr. Feyza Akınerdem, Türkiye’deki dizi izleyicisini “yetkin” olarak adlandırırken, “Artık farklı karakterlerle ve hikâye çizgileriyle ilişki kurmayı öğrendik” şeklinde devam etti sözlerine. Kerem Çatay izleyicinin bu yetkinliğini “her akşam 6-7 diziyle karşı karşıya olmasına” bağladı ve dünyanın hiçbir yerinde böyle bir rekabet olmadığının altını çizdi.
UÇURTMANIN PEŞİNDE!
Uçurtma tasarımcısı Zahit Mungan, Brand Week Istanbul’un son gününde Brands & Trends sahnesinde “Yaratıcılık Göklerdedir: Neden Uçurtma Bayramlarımız Olmalı?” başlıklı bir konuşma gerçekleştirdi. 5 yaşından beri uçurtmayla ilgilendiğini söyleyen Mungan, köy okullarını dolaşarak bugüne kadar 15 binden fazla çocuğa uçurtmaları anlattığını aktardı. Oturumda Zahit Mungan’ın çalışmalarını konu alan “Uçurtmanın Peşinde” adlı kısa filmin gösterimi de gerçekleştirildi.
ÖNEMLİ BİR KAZANIM OLDU:
Yılın en ilham verici haftası, 3 gün süresince geleceğe yön verecekler trendleri uzman isimlerle tartıştı.
Kev Chesters, İlber Ortaylı, Pınar Toprak, Nilay Örnek, Şenol Güneş, Prof. Mete Atatüre, Ünsa Ünlü, Phil Barden, Prof. Oğuz Babüroğlu, Pınar Deniz, Seda Bakan gibi isimlerle kültür, ekonomi, teknoloji gibi alanların geleceği ele alındı.
3 farklı akademi ve sertifika programında profesyonel yetkinliklerini geliştiren katılımcılar, gün sonu gerçekleşen konser ve sahne performanslarıyla benzersiz bir deneyim yaşadı.