14 KASIM 2018 ÇARŞAMBA

Sayıştay...

2 Kasım 2018 Cuma 23:54
onur@kenticitoplutasima.com.tr
BİR sektörü sosyal medya üzerinden yönlendirmek mümkün müdür? Sosyal medyada yer alan her türlü paylaşım gerçek midir? Buradaki bilgilerle hareket etmek doğru mudur? Daha açıkçası her yazılana sorgulamadan inanmak ve panik olmak yöneticilikle bağdaşır mı? Benzer pek çok soru akla gelebilir. Bütün bunlara neden olan dedikodular sosyal medyada yansıtılan “İBB’nin tıklama başı verdiği 50 kuruş zam Sayıştay tarafından iptal edilmiştir. Ucuz kahramanlar seviyorum sizi!” paylaşımı ile başlamıştır. Büyük bir olasılıkla bu paylaşımı hazırlayanlar Sayıştay tarafından yeniden incelenmesi istenen performansa dayalı hak ediş modelinden esinlenmişlerdir. Kaynağı açıklanmayan bu bildirim üzerine klavye başı- na geçen herkes bir şeyler karalamıştır.
Ancak, bürokrasi sürecinin, uygulamanın sorgulanması gibi mantıki bir yaklaşım kimsenin aklına gelmemiştir. Nere- sinden düzeltmeye başlamak gerekir?
Bir kere İBB Meclis kararıyla yapılan bu düzenleme 7144 sayılı kanuna dayanan, süreli bir destekleme eylemidir. Kanunun hareket gerekçesi de şehir içi toplu taşımada, sosyal politikalar doğrultusunda birden fazla indirimli ve ücretsiz yolculuklara sübvansiyona dayanmaktadır. Dolayısıyla bu bir zam değildir.
Bu aşamada konunun Sayıştay ile bir ilgisi bulunmamaktadır. Sayıştay kamu adına yapılan harcamaları yıllar itibariyle denetleyen bir organdır. Henüz bir ödeme yapılamamıştır ki, Sayıştay bu konuda gö- rev üstlensin. Kısacası Sayıştay’ın idari bir işlem olan İBB Meclis kararına müdahalesi söz konusu değildir.
Yıllardır kentiçi toplu taşımanın sübvanse edilmesi ile ilgili yapılan çağrıların, isteklerin, kanun kapsamına alınarak uygulanmasına yönelik bir destekleme düzenlemesidir. Sosyal medyada paylaşılan ucuz kahramanların adresi neresidir? Sadece büyükşehirlerde geçerli olan bu kanunu çıkaran TBMM üyeleri mi, İBB Mec- lis üyeleri mi ucuz kahramandır!
Ortalığı bulandırma amaçlı bu ve benzer eylemleri araştırmadan sosyal medya- da prim sağlayacak paylaşımlardan herkes uzak durmalıdır. Bu tipik bilgi sahibi olma- dan fikir sahibi olma örneğidir. Sektör, bu tür gereksiz tartışmalara girmemelidir.