21 KASIM 2017 SALI

Ne kadar sürecek?

20 Ekim 2017 Cuma 21:12
onur@kenticitoplutasima.com.tr
UYGULANABİLİR kararlar almak, ka- mu otoritesinin tesisi ve sürdürülebilirliği açısından büyük önem taşımaktadır. Ak- si durumda alınan kararlar dosya üzerinde kalmakta, hayata geçirilememektedir.
İstanbul’un kuzeyinde hizmete giren Yavuz Sultan Selim Köprüsü iki yakayı 3. kez karayoluyla birleştirmiş bulunuyor. Ancak, bağlantı yollarının henüz tamamlanmamış olması ve de hem zaman, hem de mesafe açısından yüksek maliyetler getirmesi nedeni ile taşımacı esnafı başka seçenekler aramaya zorluyor.
Bu yaklaşımla kamyoncu esnafı da maliyetleri aşağıya çekmek düşüncesiyle bir an da Sirkeci-Harem ve İstinye-Çubuklu arabalı vapur hatlarına kaydı.
O hale geldi ki, arabalı vapur hattında büyük yoğunluklar yaşanmaya başladı. Da- ha önceden burada 4 arabalı vapur çalışırken, İDO sayıyı 6 vapura çıkardı. 
Sirkeci’den başlamak üzere sahil yolunda uzun kamyon kuyrukları günün her saatin- de gözlendi ve hergün daha da artıyor.
Bunun üzerine İstanbul Büyükşehir Belediyesi bir UKOME kararı aldı.
Ağır tonajlı araçların, trafik sıkışıklığına neden olduğu gerekçesiyle arabalı vapur hatlarını kullanmalarını yasakladı. Ancak, yeterli denetim sağlanamadığı için mi, yoksa, cezaya razı oldukları için mi halen arabalı vapur hatları kamyonlarca kullanılıyor.
Bu tablo kamu otoritesinin özellikle, trafikte yeterli sağlanamadığının önemli bir göstergesidir. Kamu otoritesi çekiciler yolu ile sadece hatalı park eden araçların çekilmesi olmamalıdır.
Kaldırımlarda park etmiş binlerce araç, yaya geçişlerini engellerken görmezden gelmek, sürücülerin televizyon muhabirlerine, “Ne yapayım. Park edecek başka yer mi var” şeklindeki pişkin yanıtlara neden olmaktadır.
Otoritenin tesisi alınan kararların geçerli kılınmasıyla mümkündür.
Alınan bu yöndeki kararın bir başka yansıması da şehir içinde serbest dolaşım hakkı tanınan TUHİM izin belgesi bulunan kamyon, kamyonet vb. araçların arabalı va- pur hattını kullanmalarını yasaklamaktadır. 
Doğru olan bu tür araçların arabalı va- pur hatlarını kullanmalarının yasaklanması mı, günün her saatinde İstanbul trafiğinde olmaları mıdır? Bu sürece çözüm üretecek yetkili kurum ve kişiler, sanki olayı hafife alıp, geçiştirmeye çalışmaktadırlar.
Bu ciddi bir sorun olmanın çok ötesinde hükümet nezdinde çözülmesi gereken konu olarak daha ne kadar devam edecektir?