26 HAZİRAN 2019 ÇARŞAMBA

Şimdilik bu kadar!..

12 Nisan 2019 Cuma 19:10
sevket@kenticitoplutasima.com.tr
ZOR zamanları geride bıraktık derken, hızlı bir sahipleniş furyasıyla toplumsal anlayış larımız değişmeye başladı. 
İleri teknolojinin sunduğu yaşamımızı kolaylaştıran gelişmelerle önümüze serilen imkanlar bizi gereğinden fazla tüketme ye, hemen her gelişmelerin ilk kullanıcısı olma durumuna sokmaya da başladı.
İstatistikler ortada. mesela akıllı telefon uygulaması en yeni modellerin kullanılmasında neredeyse ilk sıralardayız.
Bir bağımlılık furyasına ko şuyoruz. Ziyaret edilen dede ile torun ve aile bireyleri takribi 5 ile 10 dakika sonrası aynı mekan ve alanda birbirine yabancı, sadece kendi dunyalarında ekran üzerinden iletişim tercihleriyle başbaşa, kalabalıkta yanlızlıklarını yaşamaya başlıyorlar.
İlişkilerin bu sanal denilen yapıyla sürdürülmesi, uluslararası ilişkilerde yapılanma ve alış verişleri de o kulvara çekiyor.
Bir furyadır gidiyor!..
Lakin bu noktada ticaret ve gelişmişliğin hızı yada öyle gösterilen işletilmek istenen çarkı, alım mukayeselerinde gerekli bil gi kirliliği, çöplükler oluşturacak yanlış tercihler getirebilir. 
Buna dikkat eden pek yok!..
Hızlı değişim tercihe de hız kazandırıyor. Ama bilgi güvenilirliği konusunda giderek  karmaşalar ortaya çıkıyor.
Fiyata dayalı mal satma, atalarımızın yıllar öncesi farkedip “Ne kadar ekmek o kadar köfte” deyimini haklı çıkarıyor.
Hatırlayın kamera sistem gerekliliğinde yaşananları kalite sorunlarını mükerrer alımları ve  her sistemin entegre yapıya ce vaz vermeyen geçişli kaptıkaçtı fırsatçılığından az mağdur edilmediniz. Bu yüzden  hala ciddi uyum sorunları yaşanıyor...
Son zamanlarda özellikle son model yeni nesil araç alımların da da sanki bir şeyler var! 
Son bir yılın kazalarına bakıyorum ilginç sonuçlar veriyor.
Elbette araştırmadan yazacak değilim. Bu konuda şimdiden bayağı yol da aldım...
Yaşadığımız yada yaşatıldığımız bu geçiş sürecinde, birkere  kılı kırk yarmak lazım. 
Bir kere, bize kendi sistemin de yer aldırıp uygulamasıyla sa- dece alanında hapsedeceklerle, evrensel gelişimin gereği paylaşımlar sunan gelişim ve düzenle me imkanı veren üretimleri de birbirinden ayırabilmeliyiz.
Alırken ilk alım maliyeti mi ömürboyu maliyet oranı mı? İşin bu noktasında da iyi düşünülmeli. Titiz davranılmalı.
Yeni nesil üretimler hakkında alıcı bilgilenmesi önemli. Neyi niçin ve ne zaman kimden nasıl alması gerektiği konusunda bilgi sahibi olmalı.
Özellikle kentiçi toplutaşı ma hizmeti veren halk otobüsçüleri, ömürboyu maliyet kavramında hassas davranmalı.
Ortak aklın gerektirdiği yeni üretim anlayışı işletmeciliği de içine almış bir yapılanmanın alt yapı gereklerini de yeniden belirliyor. Alıcı konumunda ki işletmeci artık, güvenlik dahil işletmede öngörülen yeni esasları bilerek onun gereklerine uygun alım tercihi yanında aynı zamanda alım sonrasında servis bakım hizmet kavramlarının ayrıntılarını da dikkate almalı.
Bugün dikkatimi çeken hemen her kazada, “Altımdan birden bire fırladı. bende anlamadım... Halbuki..” diye devam eden şaşkın ifadeleri sadece bir kullanıcı kusuru mu saymalıyız. Yada bunun için ne yapmalı, nasıl davranmalı? Netice aldığımda daha net yazacağım...