16 ARALIK 2018 PAZAR

Sübvansiyon...

25 Kasım 2018 Pazar 22:32
İBB Meclis kararı ile 1 Ekim 2018 tarihinden geçerli olmak üzere, EÜTS verileri çerçevesinde, binen her yolcu için Özel Halk Otobüslerine İBB tarafından sübvansiyon ödemesiyle ilgili hesaplama çalışmaları bitirilmiş, Ekim hak edişi hesaplanıp İBB birimine gönderilmiştir.
Bu konuyla alakalı yapılacak sübvansiyon  sıkıntılı sektör için elbet önemli. Çünkü cepten yemeye başlamış ve bir süre daha devam etse işi sürdüremez olacaktı. Dolayısıyla sübvansiyon can suyu. İnşallah ödeme günüde yapılır rahatlarız. 
Oda Başkanı olarak, karar alan, Büyük şehir Belediye Başkanı Sayın Uysal, hesaplama çalışmalarını yürüten İBB ve İETT değerli bürokrat ve çalışanlarına, Şirket Başkanlarımıza teşekkür ediyorum.
Bu işte en önemli şey, dünyanın her ye rinde bu sektörde doğal görülen Kamu desteğinin ülkemizde başlaması. İş başlamış, mutlaka uygulamada bazı noksan ve ek düzenleme ihtiyacı çıkar. Bunlar tespit edilip objektif çözümle uygulama daha geliştirilebilir. bu da çözümü için başka çalış maya gerek bırakmamış olur. 
Destek, yolcu başı ve gelirin gideri karşılama oranına göre 0,55-0,70 TL arası de ğişen miktar üzeri hesaplanıp yapılacaktır. Araç başı ödenecek miktarı taşınılan yolcu sayısı belirleyeceğinden  ayrı miktar  yapılacak ödeme eşit destek sağlamayacaktır. Yani çok yolcu taşıyan çok, az taşıyan 0,70 TL olsa bile az destek alacaktır.  
Zamanla ya destek katsayıları, yükselt me veya araç başı günlük sayısı 500’ün altında yerlerde KM başı artı bir destek sağlamak gerekecektir.
Yine aynı akbilin aynı araçta günde 2 sabah ve 2 akşam olmak üzere 4 adetten fazla kullanılması halinde bunun hesaba dahil edilmemesi uygulaması, istismarları önlemek açısından bir tedbir olarak görülebilir. Ancak grup binişlerini mutlaka ayrı tutmak ve haksızlıkları önlemek için bu konuyu uzman elemanların görüşleri çerçevesinde yeniden gözden geçirmek gerekecektir. Bir diğer konu ise tarifesi 1 bilet tutarından fazla hatlardaki uygulamadır. Burada da eksiklik olmuştur ve zaten sıkıntısı daha büyük bölgesel hatlar daha çok olumsuz etkilenecektir. Bu konuyu da tekrar çalışıp çözmek gerekiyor. 
İyi çalışmalar dileğiyle...