26 MAYIS 2019 PAZAR

2020 hedefinin neresindeyiz?

82 Milyon nüfusa sahip Türkiye’de “Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eylem Planı” çerçevesinde 2020 yılı hedefi belirsizliğini koruyor...

Ekleme: 25 Şubat 2019 Pazartesi 01:07/ Güncelleme: 25 Şubat 2019 Pazartesi 01:07

Alpay LÖK -

“EGM verilerine göre; 2018 yılı içinde trafik kazalarında olay yerinde 3373 kişi yaşamını yitirdi. Kazadan sonraki 30 gün içinde ölenlerin ve toplam trafik ölümlerinin kaç kişi olduğu ilerleyen aylarda açıklanacak. Türkiye- ‘de 2017 yılında trafik kazalarında, 3534’ü kaza yerinde 3893’ü kazadan sonraki 30 gün içinde, toplam 7427 kişi yaşamını yitirmişti” diyen, Makina Yüksek Mühendisi Alpay Lök, 2 yıl kalan süreç için çok daha yoğun çaba gösterilmesi gerektiği konusunda uyarıyor.
31 Temmuz 2012 tarihli Resmi Gazete’de yayınlanan “Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eylem Planı” ile trafik ölümlerinin 2020 yılında 2010 yılının yarısına indirilmesi hedeflendiğini belirten Lök; “Bu plana göre; 2018 yılında kaza yerinde trafik ölümü sayısının teorik olarak 2427’ye düşmesi gerekirken 3373 sayısıyla hedefin yüzde 39 üzerinde kalındığı görülüyor” diyor.
 
Lök, Avrupa birliği için de; “Trafik ölümlerini azaltmayı ve 2050’de sıfırlamayı (VISION ZERO) hedefleyen AB’de milyon nüfus başına ortalama trafik ölümü 2017 yılında 49 kişidir” derken, Türkiye’deki son gelişmeler bağlı olarak da; “80 Milyon nüfus üzerinden Türkiye’nin 2017 ortalamasının 93 kişi ve bunun da AB’nin iki katına yakın olduğu görülmektedir. ‘Karayolu Trafik Güvenliği Stratejisi Eylem Planı’ 2020 yılı hedefini tutturmak ve daha çok yaşam kurtarmak için kalan iki yılda işbirliği içinde yoğun çaba gösterilmesi şarttır” uyarısı ile geleceği; “VISION ZERO” hedefi olarak gösteriyor.