08 NİSAN 2020 ÇARŞAMBA

Busworld 2020’de TÖHOB rüzgarı esti!

Busworld 2020 İstanbul Otobüs Endüstrisi ve Yan Sanayi Uluslararası İhtisas Fuarı’na Özel Halk Otobüsü İşletmecileri’ne destekçi olan TÖHOB, standını ziyaret eden katılımcıların merkezi oldu...

Ekleme: 16 Mart 2020 Pazartesi 19:33/ Güncelleme: 16 Mart 2020 Pazartesi 19:33

BUSWORLD 2020’DE TÖHOB İLE “ÖHO İŞLETMECİLİĞİ” VURGUSU TAVAN YAPTI

İSTANBUL-HKF Fuarcılık’ın organize ettiği “Otobüs Endüstrisi ve Yan Sanayi Uluslararası İhtisas Fuarı”na des- tekçi olarak katılan TÖHOB, standını ziyaret edenlerin adeta merkezi oldu. Yurt geneli 200’ün üzeri üyesi ile fuara katılan TÖHOB’un fuar etkinliği de kendi gibi “Özel” oldu. Busworld International Genel Müdürü Vincent Dewaele ile HKF Fuarcılık Genel Müdürü Bora Çakıcı’nın katılımıyla “İşletmecilik ve Gelişime Uygun Yapılanma” konulu bir toplantı gerçekleştirdi. Toplantıda, sektö rün geleceğine dönük değerlendirmeler, yaşanan anlayış değişimi ile kamu-özel iş birliğine dayalı sektörel ortak aklın paydaşlığı ele alındı.
TÖHOB Genel Başkanı Ercan Soydaş, toplantıdaki değerlendirmesinde; sektörel gidişata, sorunlarına, geniş ve kapsamlı olarak bakılması geriktiğine, Özel Halk Otobüsü İşletmeciliği ve geleceği konusunda, üst yöneticilere doğru talepleri anlatarak ilerleneceğinin bilinmesinin önemine değindi. Üyelere il ve ilçelerinde bu toplantıda konuşulanların esnafa aktarılmasını istedi.  Birinci problemin; “Yasal alt yapı noksanlığı”, diğe- rinin de; “Ücretsiz Taşımalar” olduğu- nu dile getiren TÖHOB Genel Başkanı, ayrım gözetmeksizin her siyasi parti ile görüşüp, sektör sorunlarının anlatıldığı- nı, TBMM’ye de bu taleplerin aktarıldığını dile getirdi. Her gelişmeden üyelerin bilgilendirildiğini söyleyen Başkan Soydaş; “Hedef, önce derdimizi kendimiz kavramak, sonra da doğru adreslerdeki kişilerden doğru talepte bulunmak” diyerek, hep ağlama ile kazanım elde edilemeyeceğini vurguladı. Konuşmasında, mevzuatları ve yasaları iyi bilerek hareket edileceği, esnaftan hiçbir şeyin gizlenmeyeceği prensibiyle hareket edildiğini belirterek, şu açıklamalarda bulundu;
 
GELECEK SORUNU VAR!
Gelecekte nasıl bir sistem içinde çalışacağımızı bilemiyoruz. Bunun ya sal alt yapısını acil oluşturmak istiyoruz. Çünkü, uzun vadede yatırım yap mak isteyen arkadaşlar bir adım ötesini görmediğinden korkak hareket ediyor. Türkiye de el değiştiren belediyeler var. Bu el değiştiren belediyelerin yönetim anlayışları da değişiyor. Değişen bu belediyelerle iş yapan biz zor durumda kalıyoruz. Türkiye gene li özel halk otobüsleri standardı olsun diyoruz. İllere göre değişen otobüs yaşları ve cezai uygulamalar var. Biz hepsine tek standart getirmek istiyoruz. Yönetim denetim ve danışma kurulundaki arkadaşlarımızın çalışma larıyla belirli aşamaya geldik. İstenen her düzenleme birebir olmayabilir, beklentilerin altında kalabilir ama kendimizi doğru anlatırsak hayal kırıklığı yaşayacağımızı sanmıyoruz.  Bi zim esnaf, halk otobüsçüleri çalışma koşullarına dair kanuni düzenlemeleri bilmiyor. Sadece ücretsiz taşımacılığa takılı. Aslında bizim en önemli problemimiz sektörün kanuni altyapısının olmaması. Bakın taksiler, dolmuşlar ve servisler ticari araçlar tah dit kapsamında ama özel halk otobüsleri kamu taşımacılığının yükünü çekmesine rağmen, hiçbir özel sektörde olmayan, ücretsiz hizmet vermesine rağmen bu kapsamda değil. Bu sorunu çözecek olan biziz...
 
 
 
ENGELLİ ORANI DEĞİŞMELİ
Ücretsiz taşımacılıkla ilgili bir düzenleme gelecek, artık bunun geri dönüşü yok. Özellikle, 65 yaş kartlarıyla ilgili ya saat kısıtlaması ya da biniş kotası, gelecek. Engellilerle ilgili de gelişmeler kat ediyoruz. Biz bu konuyla ilgili derdimizi anlatırken hep şu ince çizgiyi çekmek istedik. Biz engellilere sosyal hak verilme veya engellilerin sosyal hayata katılmasıyla ilgili itirazımız yok. Ancak son dönem uygulamalarla engellilerle hastalar karıştırı- lır oldu. Giderek, amacını aşan bir uygulamaya dönüştü. TÖHOB olarak, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı ile görüştük. Resmi yazılarımızı ilettik. Engel oranının tekrar yüzde 60’a çekilmesi gerektiğini, aksi takdirde suiistimallere açık olduğunu anlattık.
 
DOĞRULARI İLETECEĞİZ
Kanun koyucular kanunlarla ilgili düzenleme yaparken, özellikle de toplu taşımayla ilgili, kanunun muhatabı olan sektör mensuplarından fikir almadıkları için bu duruma geldik ama son dönemde bu konuda gelişme ler kat ettik. Artık kanun koyucular karar alacakları zaman toplantılara davet alıyoruz. Devlet kurumlarıyla iletişimimiz iyi. Bu tarz girişimlerle sektörümüzü yalnızlıktan kurtarma ya çalışıyoruz. Bu sektör çaresiz değil. Derdimizi iyi anlatmamız lazım. Özel halk otobüsleri ile ilgili bir kanun çıkacak, bunu birlikte takip edeceğiz.  Üyelerimizi de bu kanuna dair gelişmelerden bilgilendireceğiz. Sizler de il milletvekillerinizi parti gözetmeksizin, rahatsız edip derdimizi onlara ayrıntılarıyla ileteceksiniz… Ücretsiz taşımayla ilgili dikkat çekmeye çalıştığım konu buradaki adaletsizliktir. ÖHO işletmecimizden daha fazla maaş alanları ücretsiz taşıyoruz. Ama asgari ücretle geçinenleri ücretli taşıyoruz!.. Aynı şekilde çok lüks bir konutta yaşayanları ücretsiz taşıyor. Ama oraya temizlik için giden vatandaşımızı ücretli taşıyoruz!... Siyasi mercilerle görüşürken, buna özellikle değinmeliyiz. Aile Bakanlığı’na bizimle ilgili giden şikayetlerde bakanlık bizlere para ödediğini söylüyor!.. 1330 TL. İstanbul, 1000 TL. Diğer büyükşehirler, 800 TL. de diğer belediye lerde taşıma yapan arkadaşlar alıyor. Bu aldıkları rakamlar bir buçuk gün de taşıdığımız yolcu adetine eşit. Biz bu parayı ayda bir araç başına alıyoruz!.. Bunu herkese anlatmalıyız.  Biz bunları anlat anlata çözeceğiz...
 
ÖNERİ SUNDUK

 

Sayın Cumhurbaşkanımızla da görüştük. İlk düzenleme 65 yaş üzeri taşımacılıkta yapılacak. Bizim önerimiz şu: Bakanlık engelliler ve 65 yaş üstü vatandaşlarımızın maaşlarına ulaşım desteği yapsın.  Otobüse binerken de ayrı indirim uygulansın, yani öğrenci kartından daha ucuz, 1 TL. Olabilir. Ama ücretsiz biniş artık sonlansın. Günde 40-45 defa binilen kartlar tespit ettik. Biz vatandaşların gözünde kötü görünmek istenmiyoruz. Herkes bize aklından geçirdiği ‘Ne olur bir yaşlıyı bir engelliyi taşısanız!’  diyor. Yurt geneli aynı şeyin denildiğinin bilgisini de alıyoruz. Onlara şunu anlatmamız gerek; biz, sadece birkaç kalem ücretsiz taşıma yapmıyoruz ki, bizim 15 kalem ücretsiz yolcumuz var. Zarar ettiren bir işi yapıyoruz. Belediyelerin yaptığı, ciddi zarar nedeni ile bizlere yaptırdıkları hizmeti, onlar adına veriyoruz. Biz öz sermayemizle kamuya zarar ettiren hizmeti kamu adına ona hoşnutluk duyulmasını sağlayıcı sonuç alacak biçimde yapıyoruz. İşin bu özelliği dikkate alınıp, o işi yapan olarak, bize destek verilmesi gerektiği açıktır. Buna yönelik dünyadaki bütün uygulamalar da ortada. O zaman, hizmetin dünyada ki uygulamalara uygun verdirilme yolunun benimsenmesi adaletli hakediş tarifesiyle düzenlenerek, sürdürülebilir makul bir sisteme dönüştürülmesini istiyoruz” dedi.

BUSWORLD 2020 FOTOĞRAFLARI İÇİN;

http://www.kenticitoplutasima.com.tr/foto-galeri/ulasim/30/busworld-2020