08 NİSAN 2020 ÇARŞAMBA

İETT Kağıthane Garajı’nda ÖHO şoförleriyle toplandı

İETT yöneticileri, son zamanlarda toplu taşıma hizmetinde şikâyet konusu olan konuları ele almak ve çözüm üretmek adına, Kağıthane Garajı’nda Özel Halk Otobüsü şoförleriyle dertleşti.

Ekleme: 8 Aralık 2019 Pazar 23:01/ Güncelleme: 8 Aralık 2019 Pazar 23:01
İSTANBUL-Toplu taşıma hizmet kalitesinde yolcu şikayetlerinin aza indirilmesine dönük ça- lışmalar konusunda talimat ve- ren İstanbul Büyükşehir Beledi- ye Başkanı Ekrem İmamoğlu adına harekete geçen İETT, yolcu şikayetine konu olan sorunla rı ilk ağızdan dinlemek için şoförlerle toplantılar düzenliyor. Birincisi Kağıthane Garajı Konferans Salonu’nda yapıldı.
İETT yöneticileri, 100 Özel Halk Otobüsü şoförü ile görüş alışverişinde bulundu. Toplantının açılışı İETT Ulaşım Daire Başkanı Erol Ayartepe’nin konuşmasıyla başladı. İlk toplantı- da, İETT yöneticileri şoförleri tek tek mikrofona alarak görüşle rini dile getirdi. Şoförlerin öncelikli şikayetleri, kendilerine ait olmayan, ücretsiz ve indirimli en- gelli ve benzeri  kartları kullanan yolculara yönelik oldu. “Bilinçli olarak başkasına ait kartın kullanımında, kartın iptal edilme- sinin kolay bir yolu bulunmalı, vatandaşla şoför karşı karşıya gelmemeli” talebi öne çıktı.
Özel Halk Otobüsü şoförle- ri, hazırlanacak tanıtım filmleri ile yolcuların daha fazla bilinç- lenmesinin sağlanması gerektiği- ni de söylediler. Bir şoför; “Orta kapının önündeki koltuktan kalkıp ön kapıdan inmek isteyen yolcularımız oluyor, iniş binişleri zorlaştırdığı için orta kapıdan inmesini rica ediyoruz ama yolcu yine de önden inmek için ısrar edebiliyor” serzenişinde bulundu.
Şoförlerin en çok dile getirdiği konulardan biri vatandaşların birçok zaman Alo 153 Hatt‘na haksız şikayete maruz kalmaları ve bunun araştırılmadan kendilerine cezalar verilmesi konusu oldu. Şikayet sonucu kendilerine yazılan cezaların çoklu- ğundan yakınan şoförler, “Yolcu uyarılarında ki haksızlıkları ortaya çıkardığımızda bizi da- ha sonra 153 ihbar hattından şikayet ediyorlar” diyerek fotoğraf veya video gibi kanıt istenmesi gerektiğine dikkat çekti. Bir başka şoför de “Korna çalıp duraktan ayrılmamı isteyen minibüs şoförü, yolcular otobüse binerken, gözümün önün de Alo 153’ü arayarak beni şikayet ettiğini biliyorum” dedi.
Özel Halk Otobüsçüleri’nin dinlendiği ve notların kaydedildiği toplantı bitiminde, isimleri yazmadan  birer anket formu da verildi. Toplantılarda sözü edilen talepler ile anketteki ayrıntılı sorulara verilecek yanıtlar derlenerek bir rapor haline getirileceği açıklandı. İETT’nin bu rapor doğrultusunda iyileştirilmeler konusunda adımlarını netleştireceği de dile getirildi.
Yetkililer, “Şoförlerle Buluşma” toplantıların düzenli ara- lıkla tekrarlanarak, tüm otobüs şoförlerinin sorunlarını anlatmasına, vatandaş isteklerinin kendilerine doğrudan iletilmesine de fırsat verileceği belirtilmesi yönteminin kendilerini memnun ettiğini dile getirdi ve “Kısıtlama- sız dinlenmek bizi mutlu etti. Biz sahada ki sorunları yaşayanlar olarak sadece olanları belirttik. Bu yaklaşım çözüm getireceği umudumuzu arttırdı” şeklinde konuştu.