26 MART 2019 SALI

Belediye OHO’nun gelirine göz dikti!

Uzun zamandan beri kentiçi toplu taşıma hizmetini Özel Halk Otobüsçüleri üzerinden paylaşımlı olarak yerine getiren belediyeler, bu durumu “Tek taraflı kazan”a çevirmeye başladı!..

Ekleme: 28 Aralık 2018 Cuma 17:36/ Güncelleme: 28 Aralık 2018 Cuma 17:36
Belediyelerin Özel Halk Otobüsü İşletmeciliği’ni sorgulaması, kentiçi toplu taşıma hizmetini bünyelerine devretme kararı, bu kararlarını da yerel vatandaş taleplerine bağlı aldıklarını belirtip, uygulamaya başlamaları bu güne kadarki paylaşımın “Tek taraflı dönüşüm”ü olarak değerlendiriliyor. Türkiye’nin bir çok ilindeki Özel Halk Otobüsçüsü, yaşanan bu gelişmeyi; “Tek karaflı kazancın açık emaresi” olarak yorumlayıp, bu tür oldu bittilerin kabul edilemez bir zorlama olduğu konusunda birleşiyor.
 
Esnaf, birkaç belediyenin başlattığı pilot uygulamadan dolayı; “Belediyeler, kentiçi toplu taşıma hizmetine neden yeniden soyunuyor” sorusunu gündeme taşıdı. Kentiçi toplu taşıma hizmetinin yeniden belediye eliyle üstelik, kaynak ayırma külfetini görmezden gelerek verilmesinin, farklı amaçlar taşıdığı vurgulanıyor. Özel Halk Otobüsçüleri, son yaşananları, yeni nesil taşıma sisteminde yeni nesil üretimlerde ve Akıllı Ulaşım Sistemleri’ndeki yönlendirilişlerle birlikte değerlendirildiğini düşünüyor.
 
Özel Halk Otobüsü İşletmeciliği’nin, yeniden belediye eliyle yapılmasının sadece, belediye kuruluşu özel şirketlerin önünü açmaya dönük bir girişim (!) olabileceği gibi zamanla böyle dönüşümlerin hizmetleri, ihalesiz olarak belediye şirketlerine devredip, Özel Halk Otobüsçüleri’nin ekmek kapısının ellerinden alınabileceğine dikkat çekiliyor. Belediyelerin “Tek karaflı kazancın açık emaresi”ne yönlenişlerini yansıtan bu kararları karşısında, bazı esnafın geri adım atma sessizliği de yadırganıyor!..
 
Öz sermayeleri ile yeni nesil araç satın alarak hizmet veren Özel Halk Otobüsçüleri’nin kamu bütçesini belediyelerle paylaşmama yolunun önünü açması ile kamu kaynaklarını diğer hizmetlerde kullanma imkânı vermesine rağmen bugün, Özel Halk Otobüsçüleri’ni paylaşım ekonomisinin dışında bırakma kararı hangi mantıkla yasalaşmaktadır, bunu anlamak mümkün değildir. Belediyelerin şirketleşme çabaları, anonim hizmet gerçeğini taraflılaştırmaktan başka bir şeye yaramayacaktır.