13 ARALIK 2018 PERŞEMBE

Istanbulkart’a Belbim darbesi!

Toplu taşıma araçlarında nakit ödemeyi kaldırıp, İstanbulkart kullanma zorunluluğu getirilince hat güzergahlarında dolum yeri bulamayan yolcu ile para almayan şoför arasında çatışma çıkıyor!..

Ekleme: 28 Eylül 2018 Cuma 21:01/ Güncelleme: 28 Eylül 2018 Cuma 21:01
İstanbul’a günübirlik ya da birkaç günlüğüne gelerek, toplu taşıma araçlarından kısa süreli faydalanmak isteyenlerin yanı sıra, toplu taşıma araçlarını sürekli kullanan yolcuların İstanbulkart dolum istasyonlarının yetersizliğinden dolayı ulaşım zorluğu yaşamaya başladıkları yolundaki şikayetler giderek artmaya başladı.
 
Yolcular, birçok ek hizmete de neden olacağı belirtilerek sempati duyurulan kartın dolum noktalarının oluşturulmamış olması yüzünden tartışılır hale gelmesiyle birlikte; “Şoförler ceza korkusundan para ile binmemize müsaade etmiyor. Aramızda sorunu çözmeye çalışırken, bu sefer de ciddi sorunlar oluşuyor” diyorlar.
 
Özel Halk Otobüsçüleri, bu konunun sorumlusunun Belbim olduğu, şirket yetkilileri tarafından dolum noktaları kurularak kolaylık sağlanacağının söylendiğini ama şu ana kadar birçok hatta yolcu ile ödemeyle ilgili sorun yaşandığını çünkü, söylendiği gibi belirlenen yerlere dolum noktalarının kurulmadığını belirtiyor.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Belbim’in sorumlu olduğu konuya İSBAK’ın da dahil olmasına rağmen çözüm üretilememesi yolcu ile şoför arasında kavga boyutuna varan sorunlar sürmeye devam ederken, daha önce haber yaptığımız bu konunun belirlenen süreçte çözülmediği gibi giderek de arttığı ve de özellikle, yolcunun eziyet çektiği görülüyor.
 
Yaptığımız araştırmalar sonrası; Şirintepe 27E son durak, Zeytinburnu Metro bölgesinde 50’ye yakın hattın çalıştığı alan, Güneşli 97 hattı Şirinevler’e kadar, Kuyumcukent, Yeşilpınar, Taksim (merkez), Tarlabaşı, Kağıthane, Çağlayan, Ortaköy Vadi, Okmeydanı Şarkkahvesi gibi hatların bu durumda olduğu görülüyor.
 
“Her Yerde İstanbulkart Uygulaması”, “İstanbulkart uygulaması, halka kolaylık sunacak” denilerek çıkılan yolda İBB’nin bu konudaki cevabı merakla bekleniyor. Milyonlarca insanın yaşadığı gerçek bir metropolde böyle bir sorunun bu güne kadar çözülememiş olması hem İstanbullular’ı, hem hizmetlileri üzüyor...