23 EYLÜL 2018 PAZAR

Hala bir şans var!

Bandırma Toplu Ulaşım A.Ş. Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Bican; “Bireysellikten kurtulur, haklı mücadelemizde hep beraber dik durursak, tüm engelleri kırarız” diye uyardı...

Ekleme: 27 Ağustos 2018 Pazartesi 07:55/ Güncelleme: 27 Ağustos 2018 Pazartesi 07:55
KTT İlginç gelişmeler yaşanıyor. Otomotiv sektöründe hariç zorlamaların döviz kur- larında artışa neden olması, araç alımlarında fiyatların yükselmesi, kurumsal hizmet anlayışında geleceğin toplu taşıma sistemine uygun yapılanmalarda da sorunlara neden olmuştur. Özel halk otobüsçüleri bu zorlamalara karşı tepki göstererek sorun larını tali ilan ederek devletin yanında yer aldı. Bundan sonrası sizce ne olur?
BİCAN Bir kere müttefikimiz hat- ta bunu kendi projeleri içine birçok larının gözüne sokarcasına çeşitlendirerek büyüten bir müttefikimizin, yine aynı akıl almaz ters çıkışı, bu kez bizi zora sokacaktır elbette.
Bunu bilmeyen yok.
Lakin bu zora sokuşun bedeli bize olumlu, kendisine olumsuz sonuçları olacağını düşünüyorum. 
Bunu daha önce 74 Kıbrıs Harekâtı’nda gördük. Orta ve uzun va- de kazanımları ortada...
Üstelik bu kez o kadar zamanı da beklemeden sonuçlarını göreceğimizi düşünüyorum.
 
ZORUNLU ÇÖZÜM
Bizim zorda olduğumuz ortada ama sorun devletin bu zora duçar olması, olunca bizim kinin o kadar önemi olmasa gerek?
Biz ne zorluklaR gördük lafı tam yerine denk gelen laf.
Biraz amiyane olsa da kullanacağım. Zorluklara neden olanlara dönerek ne zorlukları da bertaraf ettik, saymakla bitiremeyiz de diyorum. Kaybeden onlar olacak demekle bitireyim.
Bize gelince bundan da yeni şeyler öğrenerek yolumuza devam edeceğiz. Korkmuyoruz.
Korkmadık zaten.
Korksaydık metal araçları sü- ren şoför olur muyduk? -Şaka!- 
Özel halk otobüsçüleri ile ka- mu bu sayede bence daha doğru iletişimin içine girecek zemini yakalayan olacak anlayacağınız. 
Bizim için bunun en güzel sonucu da bu olacaktır.
Ben buna inanıyorum.
Biz bugüne dek bireysel işletmeci modundan kurumsallığı benimsemeyen kurum kültürü ile şir- ket mantığı içinde bir yapıya girmeyen özel taşımacı profili ile tanındık. Bize belediyelerin daima söyledikleri şey sadece, “Kurumsallığı benimseyin. Eğitimler alın. Şunu yapın, böyle olun...” gibi sürekli bir tornadan geçmemizi salık verme olmadı mı? Böyle bir değerlendirmesiyle yol aldık.
Halbuki biz, bu değerlendirme- deki taşımacı değiliz. Biz ne olup bittiğini artık göreniz. görüyoruz ama bu gördüğümüzü gereken yerlere iletmiyoruz hala. O kadar.
Çünkü, geçmişin kaygıları ve bizi yönetenlerin hakkımızdaki katı düşüncelerinin değişmeyeceğine inanıyoruz! İşte böylesi kazalar “Buna ka- za diyeceğim” çünkü, bizi bilerek kim iyileştirir, kim gerçeği görmemizi sağlatır.
Bu iş de görmemizi sağlıyor. 
Sağlayacak kendimize gelmemize neden olacak geliştiren gelişmelerdir.
 
KTT Bunu biraz açar kamu ilişkileri açından özel halk otobüsçülerine bakışın düzeleceği yahut başka türlü bir yeni anlayışın mı benimseneceğini düşünüyorsunuz?
BİCAN Özel halk otobüsçüleri olarak geleceğin toplu taşıma sisteminde dünün anlayışıyla yer almanın imkânı olmadığı artık ortada. 
Bunun böyle olduğunu da neredeyse bilmeyen yok aslında... Peki, hala aramızda ki bu kopukluk o zaman neden var?
Neden özel kesimde yer alan özel halk otobüs işletmecileri, he- men hemen bütün hepsi, ferdi toplu taşımacılıktan kurumsallığa geçme- si tavsiye edilen kategorisinde yer alıyor? Açıkça bir güven problemi- ne dönüşen ama ortaya konmayan bu farklılık neyin nesi o zaman?
 
DEĞİŞİKLİK ARİFESİ
Özel halk otobüsçüleri olarak, bunu yönetenlere anladığımızı göstererek bizim, “Geleceğin aktörle- ri olacağımızı izah etmek, bizim en önemli görevimiz” desem nasıl karşılarsınız? Burada dışımızdaki yerleşik kamu anlayışı ve tercihindeki seçenekleri de önemli tabi. 
Çünkü, bu seçenek kamuyu ne- reye götüreceğini gösteren bir kıstas! İşte bir geçişi yaşayan ülkemizdeki düzen değişiminde özel halk otobüsçülerini artık gelişmelerde ki ana oyunları bağlantı normlarını ve bunların belirlenen formlarını bilmemiz gerekiyor.
Neler olduğunu kimin nasıl bu dünyayı yönettiğini neler yapıldığını da bilerek işimizi yapmamız gerekiyor. Gidişatı doğru ve gerçeğe yakın kavramanın tek yolu, bu anlayışla kendini buna göre yenilemekten geçtiğini bilmemiz lazım. 
Bilmek de yetmez yenilenmemiz lazım. Okuyarak bunu yapmamız mümkün.
Şimdi değişikliğin arifesinde olduğumuzu hala düşünenler varsa, şansımız var demektir.
Yeni kentleşme esaslarına en iyi uyan toplu taşıma sistemini bu- nu düşünenlerden olursak kurabiliriz, devleti yönetenler de eğer gidişatın gereklerini birliktelikle değer- lendirmekte görüp olup bitenlerin daha üst perdesini bu anlayışla ele alırlarsa bize kimse dokunamaz.
En azından her zaman her yer- de oyunu bozan oluruz.
Dokunulmaz kategorisinde yer alan oluruz. Bu bile bir şey değil mi? Ben umutluyum ve beklentim gerçeğin gereğini birlikte olursak yapabileceğimiz umudunu taşıyor. 
Doğru yapılanmayla hedefimize bence ulaşabiliriz.