10 ARALIK 2018 PAZARTESİ

Nakdi kaldırtan IBB, halka kart dolum cihazı aratıyor!

“İstanbulkart uygulaması, halka kolaylık sunacak” derken, özellikle, bölge taşımacılığında dolum yeri yetersizliği ile ciddi zorluklar yaşatıyor. Taşımacı esnafını da zora sokan uygulamada yeterince dolum makinası bulunmuyor.

Ekleme: 3 Ağustos 2018 Cuma 20:30/ Güncelleme: 3 Ağustos 2018 Cuma 20:30
İSTANBUL-Toplu taşıma hizmetinde yolcu ile sürücü arasında gereksiz diyaloglara söz vereceği iddia edilen “Nakit Uygulama” yerine “Her Yerde İstanbulkart Uygulaması” kart dolum cihazlarının yetersizliği yüzünden sıkıntılar yaratmaya başladı.
Duraklarda yeterince dolum cihazının olmaması, kart alım ve dolumunu gerçekleştiremeyen vatandaşı özel taşımacıyla karşı karşıya getiriyor. Araç içinde para alması yönünde baskı yapan vatandaş, esnafta da baskı yaratıyor, ya akbil bulundurmasını, yahut da nakit para alımına devam etmesi için israr ediyor.
Özel taşımacı ise, arttırılan cezalarla başı belaya girecek diye, yolcu talebini karşılamıyor. Bu konudan dolayı sıkıntı yaşayan Özel Halk Otobüsçüleri; “Bugü- ne dek nakit kullanımını bu eksiklik giderilmediğinden ceza alma pahasına vatandaşı taşıma adına gerçekleştirdik. Ancak, şimdi durum değişti. Bunun çözümünü sağlayacak olan hükümettir, yerey yöneticilerdir. Bizi zor durumda bırakıyorlar” diyerek, çözüm bekliyor.
 
KM BAZLI HAKEDİŞ
1 Ağustos 2018 tarihinde İBB talimatıyla yürürlüğe giren nakit taşımaya son verme uygulaması daha işin ilk günlerinde esnafla yolcuyu karşı karşıya getirdi. İstanbulkart bulundurmaya alışık olmayan bölge halkının “Esnafa para al” baskısı yapması, özel taşımacının, ceza almamak için istekleri karşılamaması, yolcu şikâyetine maruz kalmalarına neden olmaya başladı. Mavi Marmara bünyesinde hizmet veren Çatalca Kooperatifi’ne mensup 46 araç sahibi işletmeci, “İki arada, bir derede kaldık” diye yakınarak, ortaya çıkan sorunların çözümü için şirket merkezinde yöneticileri ile gelişmeleri değerlendiriyor. İlk görüşmede, mevcut tarife sistemi ve taşıma ücretlerine zam yapılmama direncinin toplu taşımada gelir-gider denge makasını arttırdığına dikkat çekilirken, esnaf, yeni tarife düzenlemesine gidilmesini ve sistemin değiştirilerek; “Kilometre Bazlı Performansa Dayalı Hakediş Sistemi” ile makasın daraltılabileceğini düşünüyor. 
İETT’nin bu konuda çalışma yapmasını beklediklerini dile getiren Çatalca esnafı; “Bu sistem, artık yama kaldırmıyor. Topyekûn değişimle gelir-gider dengemizi sağlayacak adil bir paylaşım gerekiyor. Tüm ücretsiz indirimli, usulsüz taşımacılıktan doğan mağduriyeti giderecek, bizi de kurumsallaştıracak kazan-kazan sistemimiz olmalı. Başka bir çözüm yolu gözükmüyor. Kimse sistemden memnun değil” diyerek, acil çözüm bekliyor.


Mehmet habip baysal - 7 Ağustos 2018 Salı 21:23
Herşey için geç kalındı Türkiyede herşey artıyor zamlanıyo amma biletler hiç hak ettiği zammı bulmuyor Ücretsizlerde işin cabası ne bizim yöneticiler nede ibb iett çözim üretmiyorlar artık yeteruyanın ey esnaflar Otobüslerimiz siyasetin oyuncağı oldu millet rahat etsin diye bizler zarar ediyoruz. İstanbulun trafiğini yolcunun eziyetini çeken biz taşımacılar amma hakkımızı alamayan yine biz taşımacılar günlük giderleri bi tarafa bırakalım otobüs değişimi adeta zulüm 750 bin otobüs faiziyle 1.200.000 binlira 60 aya böl 20 bin taksit nasıl ödenecek bu para sayın yöneticiler ödenemez bi rakam hiç düşünüyomusunuz bunları biraz düşünelim günü kurtarma oeşinde olmayalım