21 AĞUSTOS 2018 SALI

Hareketlilik arttı!

Toplu taşımada yeni sistem, kentleşme trendini 7/24 saat hareketliliğine göre uyarlıyor. “Sosyal Hatlar” ile birlikte bütünleşik taşıma modelinde çeşitlilik sinyalleri çoğalıyor...

Ekleme: 27 Temmuz 2018 Cuma 21:29/ Güncelleme: 27 Temmuz 2018 Cuma 21:29
Değişen ve farklı önceliklerle kent yapılanmalarındaki değişime uyarlanan toplu taşıma sisteminde ileri teknoloji hemen her uygulamada ağırlığını hissettiriyor. Devlet öncülüğünde belirlenecek kent yapılanmasında toplu taşımanın ana nüve olacağı bir yanıyla netleşirken, öte yandan özel halk otobüsçülerine dönük belirsizlik sürdürülüyor.
 
İstanbul için planlanan sosyal hatlara dönük ihalelere özel halk otobüsçülerinin katılımı, geleceğin toplu taşımasında düşünüldüğünü gösterirken, aniden ihalelerin iptali kafa karıştırıyor. Buna bağlı; “Yeni aktörler mi var?” sorusunu da gündeme taşıyor. Kamu-özel hizmet ilişkisini sarsan bu gelişme hedeflenen yapıdaki gelişime yeni bir boyut katıyor!
 
Öte yandan, kentiçi toplu taşımanın yanında, şehirlerarası ulaşımın geleceği için Karayolu Düzenleme Genel Müdürlüğü’nce, Ulaştırma Elektronik Takip ve Denetleme Sistemi sektör katılımcıları ile birlikte ağırlıklı olarak şehirlerarası  tartışılıp, kentiçi dışlanarak uygulanmak istenirken “Ulaştırma Bakanlığı-Belediye yetki ikilemi” gündeme taşınıyor.
 
Ülkemizde, gerek kentiçi, gerek şehirlerarası ulaşımında nedense bir türlü taşlar yerine oturmuyor. Bakanlık, Belediye, Esnaf üçgeninde her kafadan bir ses çıktığı için ortak akılla hareket etmek mümkün görünmüyor. Bakanlık-Belediye yetki ikilemi, toplu taşımada özel halk otobüsçüleri işletmeciliğinin yeniden yapılanmasına da engel oluyor.