20 EKİM 2017 CUMA

Vatandaş bu defa ceza yerine “Ödül” istedi!

Bodrum Dörttepe Kooperatif Üyesi Hayati Bodur, aracında unutulan cüzdanı sahibine ulaştırması sonucunda, cüzdan sahibi tarafından ödüllendirilmesi istendi...

Ekleme: 6 Ekim 2017 Cuma 21:43/ Güncelleme: 6 Ekim 2017 Cuma 21:43
BODRUM-109 No’lu Dörttepe Özel Toplu Taşıma ve Motorlu Taşıtlar Kooperatif Üyesi Hayati Bodur’un şoförlüğünü yaptığı Muğla Büyükşehir Belediyesi’ne ait toplu taşıma aracında bulduğu cüzda- nı sahibine iletmesi onu “Ayın Şoförü” yaptı. Geçtiğimiz haf- ta, Bodrum’da yaşanan bir olay vatandaşın ceza yerine, bazen ödül de istediğini gösterdi. Cüzdanının toplu taşıma aracında unutuh Erol Özbağ, kendisine cüzdanını ileten Hayati Bodur’un davranışına kayıtsız kalmayıp, bunu yazı ile Muğla Büyükşehir Belediyesi Ulaşım Daire Başkanlığı’na bildirirek Hayati Bodur’un ödül almasını sağladı. Yaşananlar sonrası, Milas Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Nurol Paskal, Kooperatif Başkanı Ferhat Karakoyun ile kooperatif üyesi ve belediye toplu taşıma araç şoförü Hayati Bodur’u kutladığını açıkladı. Başkan, cüzdan sahibinin davranışa olumlu tepki vermesini sağladığı için yaptığını söyledi. Başkan Paskal, yaşanan olayda yolcu davranışıyla karşılık bulan hareketin, eğitimli personel ile hizmet kalitesinin ve buna yolcu tepkisi- nin de olumlu olacağının ispatı olması yüzünden ayrıca önemsediğini belirtti. Söz konusu olayın ülke geneli ilk olmasına da dikkat çeken Başkan Paskal bulunan kayıpların sahiplerine tesliminin aslında esnafın her zaman yaptığı hareket olduğu nu ancak, bu olayda ilk kez bir yolcunun şoför hareketini öne çıkarıp, büyükşehire yazı ya- zıp onu ödüllendirilmesini istemesinin olayı farklılaştırdığını belirterek, eğitimli bir sürücünün ikili ilişkilerde sağlayacağı empatinin toplu taşımada özel taşımacının marka- laşmasına önemli destek sağlayacağı ve olumlu imaj kazandıracağını ortaya koyduğuna dikkat çekti.
Davranışı vatandaş ve sürücü ile belediye açısından oda Başkanı sıfatıyla önemli gördüğünü belirten Başkan Paskal; “Bizim camiada, genel- likle, vatandaş kaybolan eşyasını teslim edenlere teşekkürle yetinirdi. Fakat, bu de- fa şoförümüzün davranışını büyükşehire iletip ödüllendirilmesini istemiş olması, belediyenin de talebi olumlu bu- lup ‘Ayın Şoförü’ olarak değerlendirmesi çok çok önem- li. Demek ki, vatandaş her za- man şikâyet etmiyor. Doğru davranışa olumlu tepki de veriyor. Bu nedenle, eğitimli şoförlerle yolcu ilişkisi birçok sorunu çözebiliyor. Ben her iki tarafın davranışını buna örnek olarak görüyor karşılık veren belediyeyi de kutluyorum” diye konuştu.