11 ARALIK 2017 PAZARTESİ

Yollar kısalıyor

UHDB, Türkiye’nin ulaşımını entegre edip köprü, viyadük ve tüneller aracılığı ile birleştirirken, şehirlerin birbirine erişimini daha rahat ve güvenli yapıyor...

Ekleme: 29 Eylül 2017 Cuma 21:39/ Güncelleme: 29 Eylül 2017 Cuma 21:39
DOĞU KARADENİZ’i Ortadoğu, Kafkaslar ve İran’a bağlayan Tarihi İpek Yolu'nda Gümüşhane yönünde yapımına Nisan 2016, Trabzon yönünde ise Ağustos 2016’da başlanan projenin, Cazibe Merkezi Programı’nda da yer alan Gümüşhane'ye yatırımcı ilgisini artırması bekleniyor. Ulaşım maliyetini azaltacak ve Doğu Anadolu’nun Karadeniz sahili ile bağlantısını kolaylaştıracak proje, bölgeye yatırım yapacak girişimciler için Gümüşhane’yi cazip hale getiriyor. Yeni Zigana Tüneli'nde yürütülen çalışmalar ile ilgili, Gümüşhane Valisi Okay Memiş, Gümüşhane’nin, karayolu üzerinde bulunan 52 tüneliyle en fazla tünele sahip il olduğunu bildirdi. Bölgede ulaşım açısından yürütülen en önemli projenin “Yeni Zigana Tüneli” olduğu- na dikkati çeken Memiş, “Şu anda toplamda tek tüpte 3 bin 850 metreye ulaşıldı. İki tüpte toplam 7 bin 700 metre olarak çalışmalar devam ediyor. Yapımı tamamlandığında Türkiye’nin en uzun tüneli olmakla birlikte Avrupa’nın da en uzun tüneli olacak. Dünya’nın da ikinci tüneli olacak” dedi. İnşaatı yakından takip ettiklerini ifade eden ve çalışmaların başarılı bir şekilde ilerlediği bilgisini veren Memiş, günde yaklaşık 10 metre kadar tünel kazılabildiğini ve 29 Ekim 2019'da tünelin açılmasının planlandığını aktardı.
Yeni Zigana Tüneli ile Başarköy Vadisi’nden bin 15 metre kotundan girilip, bin 264 metre kotuna yüzde 3,30 eğimle tırmanılıp, yüzde 0,85 eğimle inerek Köstere Vadisi’nden bin 212 metre kotundan çıkmak suretiyle Zigana Dağı geçilecek.
Mevcut Zigana Tüneli yaklaşık bin 800 metre kotlarından geçerken, Yeni Zigana Tüneli'ne ise yaklaşık 800 metre düşük kottan girilerek Zigana Dağı yaklaşık 560 metre düşük kottan geçilmiş olacak. Zigana Tüneli boyunca havalandırma amaçlı 3 şaft yapısı oluşturulacak. Gümüşhane-Trabzon arasındaki yolun 8 kilometre kısalacağı proje bünyesinde 2,7 milyon metreküp kazı, 800 bin metreküp beton imalatı gerçekleştirilecek. Zigana Dağı’nın önce tırmanılması, ardından da inilmesi dolayısı ile Gümüşhane-Trabzon arasında- ki 100 km.’lik virajlı yol, hava ve yol durumuna göre değişmekle birlikte 1-1.5 saat arasında katedilebiliyor. Türkiye- ’nin en uzun karayolu tünelinin ulaşıma açılmasının ardından bu yolun 40 dakikada alınacağı tahmin ediliyor.
 
ÇANAKKALE - Çanakkale-İzmir karayolunda Ayvacık-Küçükkuyu arasında bulunan ve yaklaşık 40 dakikada katedilebilen 24 kilometrelik Küçükkuyu Rampaları’nın, yapımı devam eden T1 ve T2 Tünelleri’nin tamamlanmasının ardından 5 dakikada geçilecek. Yaklaşık 2 km. uzunluğundaki tünelin tamamlanmasıyla rampaların eziyet olmaktan çıkacağını ifade eden yetkililer; “Çanakkale tarihi, turizmi, ormanı çok farklı aksta görev yapan merkez. Küçükkuyu sahillerimiz olsun, Assos ve Troia hattı olsun çok fazla turistin gelip konakladığı ve gezdiği yerlerden bir tanesi. Özellikle, 1915 Çanakkale Boğaz Köprüsü inşaatının başlamasının ardın dan gözler biraz daha o bölgeye doğru döndü. Çünkü, Küçükkuyu rampaları dediğimiz nokta 25 km.’yi bulan, geçişi 40 dakikaya kadar çıkan sıkıntılı bir yol. Karda, yağmurda çok fazla sıkıntının yaşandığı, çeşitli kazaların meydana geldiği yer Küçükkuyu Rampaları” değerlendirmesinde bulundu. Bölgede 2 tünel inşaatı olduğunu hatırlatan yetkililer; “Bu tünellerden biri 2 km.’ye yakın olan tünel. İnşallah yıl sonuna kadar iki ucun birbirini göreceği bir hale gelecek. Onun ardından ikinci tünele başlıyoruz. Onun da ihalesi yapıldı. İnşallah yakın zamanda onda da büyük yol katedeceğiz. İkinci tünel ise toplamda 4 kilometre. Yani, biz Küçükkuyu rampaları sorun olmaktan çıksın, keyifli bir yolculuk olsun burada istiyoruz. Tüneller tamamlanınca ulaşımda kalite artacak, kente ekonomik anlamda da katma değer yaratacak” diyor.
Tünellerin tamamlanmasıyla, Çanakkale’deki köprünün İzmir’e olan bağlantısının da tamamlanmış olacağını söyledi. Bu konunun bölgedeki ulaşım ve ekonomi anlamında da çok önemli olduğunu vurgulayan bir yetkili; “T1 tünelinde bu yılın sonuna kadar iki ucun birleşmesini bekliyoruz. T2 tünelinde de kısa süre içinde kazmayı vuruyoruz. İki tünelinde tamamlanmasıyla ulaşımda inanılmaz bir rahatlık ve konfora kavuşacağımız gibi süre anlamında da yolu çok kısa zamanda katedeceğiz. T1 ve T2 tünellerinin tamamlanmasıyla Çanakkale’deki köprünün İzmir’e olan bağlantısının da tamamlanmış olacağız aslında. Bunu hazır hale getirecek bir yoldan bahsediyoruz. Çanakkale içerisinde ufak tefek sıkıntılar olmakla beraber ulaşımda en önemli sorumuz aşılacak” dedi.