09 AĞUSTOS 2020 PAZAR

“İçten yanmalı motor kısa vadede bitmez”

Volkswagen Teknik Şefi Matthias Rabe, içten yanmalı motorların otomotiv endüstrisinde uzun ömrü olduğuna inanıyor. Rabe, biyolojik temelli sentetik yakıtları österiyor...

Ekleme: 12 Nisan 2020 Pazar 14:43/ Güncelleme: 12 Nisan 2020 Pazar 14:43
HER ne kadar CO2 emisyonu kısıtları giderek sıkılaşsa da Volkswagen Teknik Şefi Matthias Rabe, çevreci yakıtlar sayesinde bu ünitelerin yoluna devam edeceğini düşünüyor. Alman otomotiv devi, tüm grup markaları dâhil olmak üzere kendisine net sıfır karbon dioksit emisyonu hedefi koy- du ve bu bağlamda elektrikli otomobil teknolojilerine büyük yatırımlar yaptı. EV konusunda VW, ID model atılımıyla bu atılı- mı yönlendiriyor. Buna rağmen Rabe, iç- ten yanmalı motorların birçok insanın tahmin ettiğinden daha uzun yaşayacağını, çünkü biyolojik madde temelli sentetik yakıtların gelecekte yaygınlaşacağını söylüyor. Hâlihazırda kullanılan kurşunsuz benzin, ekinlerden elde edilen ethanolden sınırlı sayıda ihtiva ediyor. Fakat, e-yakıtlar konusunda yapılan araştırmalar sayesinde doğal malzemelerden sentetik olarak elde edilen akaryakıtlar CO2 ve diğer tehlikeli gazlar salmıyor. Uzun süredir otomotiv endüstrisinin merceği altın olan e-yakıtlara dair Volkswagen ve Bentley şu anda araştırmalar yapıyorlar fakat sistemin üretime geçmesine hâlâ uzun zaman var. 
Avrupa Birliği’nin ve yetkililerin dikte ettiği CO2 emisyonu hedefi, Volkswagen ve diğer otomobil firmalarının tehlikeli gaz salımını düşürmek için EV’lere yönelmesine sebep oldu. Buna karşın Rabe, elektrikli ulaşımın ağırlık ve batarya gelişimi konusundaki eksikleri dolayısıyla sektörün e-yakıt gelişimine de yöneleceği- ni düşünüyor. Rabe, yaptığı açıklamada; “Öyle ya da böyle e-yakıtlara geçiş olacak. Eğer havacılık sektörüne bakarsanız e-yakıtlara olan talebin arttığını görürsünüz. Çünkü, uçaklarda elektrik motoru kullanılamıyor, aksi takdirde Atlantik Okyanusu’nu geçmek neredeyse imkânsız olur. CO2 emisyonlarını gayet ciddiye alıyoruz ve bu konuda örnek olmak istiyoruz. Ancak, bu tutum, içten yanmalı motorlara yüz çevirmemize sebep değil” diyor.
VW, ID.3’ün gelişiyle beraber e-Golf- ’ü yeni jenerasyona geçirmedi ve Golf 8- ’de hem benzin, hem dizel, hem hafif hibrit, hem plug-in hibrit seçenekleri sunuyor.