23 AĞUSTOS 2019 CUMA

İstanbul’da ilk otonom sürüş testi yapılacak!

Bir taraftan Yerli ve Milli araba üretimi için hazırlık yapılırken, bir taraftan da özel sektöre ait ilk otonom araba testi İstanbul’da başlatılacak...

Ekleme: 13 Temmuz 2019 Cumartesi 13:17/ Güncelleme: 13 Temmuz 2019 Cumartesi 13:17
İSTANBUL-Dünya’da büyük bir dönüşümün habercisi olan ve farklı ülkelerde test sürüşlerine başlanan gelişmiş özelliklere sa- hip otonom araçlar, Türkiye’de de atılan mühendislik adımları sayesinde test edilecek noktaya ulaştı. AVL Araştırma ve Mühen dislik Türkiye mühendislerinin son yıllardaki çalışmaları sonucunda otonom teknolojisi geliştirilen hibrit özellikli ilk sürücü süz araç, İstanbul’da test sürüşle rine başlamaya hazır hale geldi.
Otomobillerde sürücü kavramının, 2030 yılından itibaren piyasaya sunulacağı öngörülen otonom özellikli araçlarla birlikte, tarihe karışması bekleniyor. Tüm dünyayı etkileyecek olan bu köklü değişimin ve dönüşümün ilk mühendislik adımları Türkiye’de de atılmaya baş landı. Global otomotiv mühendislik firması AVL’nin İstanbul merkezi AVL Araştırma ve Mühendislik Türkiye mühendislerinin mühendislik çalışmaları so- nucunda otonom teknolojisi geliştirilen hibrit özellikli ilk sürücüsüz araç İstanbul’da test sürü- şüne hazır hale geldi. AVL Araştırma ve Mühendislik Türkiye Genel Müdürü Serkan İmpram, otonom teknolojileri geliştirilen sürücüsüz aracın testlerine başladıklarını belirterek aracın gelişmiş otonom özellikleri hakkında bilgi paylaştı.
Akıllı algoritmaları, fonksiyonları ve diğer otonom sistemleri geliştirilen aracın gelişmiş özelliklere sahip olduğunu ve kullanıcıların müdahalesi olmadan birçok işlevi yerine getirebil diğini ifade eden İmpram, şöyle konuştu: “İstanbul’daki Ar-Ge merkezlerimizde Türk mühen dislerimiz tarafından otonom sistemleri geliştirilen araç, hibrit-elektrikli bir model. Bunun la birlikte, geliştirdiğimiz sistem pek çok farklı araç türüne de uygulanabilecek özellikte ve seviyede. Uluslararası güvenlik standartlarına göre geliştirdiğimiz otonom araç, ilk olarak L2 seviyesinde testlere başlayacak. Araçla herhangi bir kullanıcı müdahalesi olma dan otoyolda sürüş yapılabilecek. Direksiyon, hızlanma ve yavaşlama kontrolü araç üzerine yüklediğimiz akıllı algorit malar sayesinde araç tarafından yönetilecek. Aynı zaman da otobanda seyir halindeyken kendi kendine virajlı yollarda dahi şeridini rahatlıkla koruyabilecek durumda.”