15 EYLÜL 2019 PAZAR

Bridgestone Potenza ile VW’nin rekoruna destek

Bridgestone ve Volkswagen, Nürburgring-Nordschleife Pisti’nde elektrikli otomobillerin tur rekorunu kırma denemesi yapacak...

Ekleme: 22 Haziran 2019 Cumartesi 23:13/ Güncelleme: 22 Haziran 2019 Cumartesi 23:13
VOLKSWAGEN markalı araçların uzun yıllardır orijinal ekipman lastik üreticisi olan Bridgestone, markanın elektrikli otomobil (EV) geliştirme çalışmalarına da önemli bir destek sunuyor. Bu kapsamda iki kurum, iş birliklerini motor sporları dünyasında genişletme kararı aldıklarını ve 2019 yılında yeni bir rekor denemesi için çalışma yürüttüklerini açıkladı. Dünya’nın en zorlu yarış pistlerinden biri olarak kabul edilen Nürburgring-Nordschleife’te Bridgestone Potenza lastikleriyle Volkswagen ID. R’nin yeni bir tur rekoru kırması bekleniyor.
ID.R’ın Volkswagen’in 2020 yılı itibarıyla pazara sunacağı ve tamamen elektrikle çalışan ID. ailesinin önde gelen yarış otomobili oldu ğunu belirten VW Motor Sporları Direktörü Sven Smeets; “Motor sporları alanında Bridgestone’la birlikte çalışmaktan memnuniyet duyuyoruz. Nordschleife pistinde elektrikli otomobillerin tur rekorunu kırma deneme girişimimizin arkasında elektrikli otomobil lerin sahip olduğu inanılmaz performans potansiyelinin altını çiz me isteğimiz yatıyor. Volkswagen şu an, ünlü bir tırmanma pisti olan ABD Pikes Peak Pisti’nde 2018 yılında ID. R ile kırdığı rekorla, tüm zamanların rekorunu elinde bulunduruyor” dedi.
Bridgestone ve Volkswagen’in yeni nesil araçların üretimi için orijinal ekipman üretme ve geliştirme konusunda güçlü bir ortaklık içerisinde bulunduklarına değinen Bridgestone EMEA Orijinal Ekipman Başkan Yardımcısı Mark Tejedor ise “İki marka da geleceğin teknolojisini ve yenilikçiliği çalışmalarının odağına alıyor. Elektrikli bir yarış otomobilinin ihtiyaçları için özel olarak uyarlanmış olan Potenza spor lastiklerinin geliştirilmesinde motor sporları ve elek trikli-mobilite konusunda tüm uzmanlığımızdan yararlandık. Geliştirmiş olduğumuz lastikler, Volkswagen Motor Sporlarının yeni tur rekorları kırmasına yardımcı olmak yolunda güven ve performans sağlıyor” diyor.
Eski Formula 1 Dünya Şampiyonu Jackie Stewart’ın 1927’de “Yeşil Cehennem” olarak niteledi ği, 20 Bin 832 kilometre ve 73 viraj dan oluşan ve en yüksek noktasıyla en alçak noktası arasındaki yükseklik farkı 300 metre olan Nürburgring Nordschleife dünyanın en zorlu yarış pistlerinden birisi. Pist üzerin de sadece elektrikle çalışan bir araca ait mevcut tur zamanı rekoru, 6 dakika 45 Bin 900 saniye ile İngiliz Peter Dumbreck tarafından kırıldı.
Gelişmiş Potenza teknolojisinden destek alan Volkswagen ID. R’nin güçlü performansla yeni bir rekor kırması hedefleniyor.