22 MART 2019 CUMA

Ford, 2019 Trend Raporu’nu açıkladı

Ford, dünya çapında hazırladığı 2019 yılı Trend Raporu ile dünyadaki değişimi tetikleyen tüketici davranışı eğilimlerini ve üretime olan yansımasını açıkladı...

Ekleme: 4 Ocak 2019 Cuma 20:24/ Güncelleme: 4 Ocak 2019 Cuma 20:24
GÜNÜMÜZDE değişimin en önemli sebebinin %87 fikir birliği ile teknoloji olduğunu yansıtan raporda 10 tüketiciden 8’inin teknolojiyi iyi bir güç olarak gördüğü belirtiliyor. İnsan merkezli tasarımla tüketicinin hayatı nı kolaylaştıran teknolojilere ve günün ihtiyacını karşılayan mobilite çözümlerine odaklanan Ford, her yıl düzenli olarak hazırladığı Trend Raporu’nun 2019 edisyonunu yayınladı. 
Ford Motor Company’nin hazırladığı Trend Raporu’nun 7.’si Avustralya, Brezilya, Kanada, Çin, Alman- ya, Hindistan, İngiltere, Suudi Arabistan, Birleşik Arap Emirlikleri ve ABD’de yaşayan toplam 13 Bin 012 kişinin katıldığı anket sonuçlarına göre hazırlandı. 
Trend Raporu doğrultu sunda tüketici beklentilerini odağına alarak geleceğe yönelik önceliklerini şekillendiren Ford, yarının ihtiyaçları için bugünden yatırım yapıyor. Yeni araç tasarımlarının şekillenmesinden Ford Co-Pilot360™ gibi sürücülerin kendilerini güvende hissetmesini sağlayan yeni sürüş teknolojilerinin geliştirilmesine kadar pek çok alanda bu araştırmaları değerlendiren Ford, böylece müşterilerinin tasarımın odağında kalmasını sağlıyor. Trendlerin, tüketicilerin hayatındaki değişimleri nasıl etkilediğini ortaya koyan 2019 Trend Raporu’nda, yetişkinlerin teknoloji yaklaşımına dair bilgiler öne çıktı: 
Dünya çapında yetişkinlerin neredeyse yarısı, herhangi bir konuda yaşadıkları korkunun kendilerini değişime yönlendirdiğini söyledi; ankete katılanların 10’da 7’si, harekete geçme nedenlerinin değişim olduğunu belirtti. Ankete katılanların %87’si, günümüzde değişimin en büyük itici gücünün teknoloji olduğunda hemfikir; dünyada 10 yetişkinden yaklaşık 8’i teknolojinin “iyi bir güç” olduğuna inanıyor. 
Dünya çapında yapılan anket, yetişkinlerin %67’sinin çocuklarının bir yabancıyla seyahat etmelerinden se otonom araçta seyahat etmelerini tercih ettiğini ortaya koydu. Ankete katılanların %45’i, mobil cihazlarından ayrılabilen kişilere imrendiklerini belirtti; 10 tü keticiden 7’si kullandığımız cihazlardan ‘zorunlu bir şekilde’ uzaklaşmamız gerektiği fikrinde birleşti. 
Yetişkinlerin %84’ü, yaşamlarını iyileştirmek için 2018 boyunca küçük adımlar attıklarını söyledi; bunların %92’si hâlâ bu adımlarla devam ettiklerini söylerken, %83’ü değişimin küçük adımlarla ilerlediğinde daha az korkutucu olduğunu kabul etti. 
Ankete katılan yetişkinlerin %84’ü ise şirketlerin yan fayda olarak “zihinsel sağlık günleri” düzenlemesi gerektiğini belirtti. Bu yanıtı verenler, farklı görüşlerin olumlu değişime sevk ettiğine inanıyor.
Ankete katılanların büyük bir çoğunluğu satın alma işlemi yaptıklarında, genellikle çevresel etkilerini göz önünde bulundurduklarını vurguladı.
Dünya çapında 13 Bin’den fazla tüketiciyle görüşülerek hazırlanan Trend Raporu’nda dünyadaki değişimi tetikleyen tüketici davranışı eğilimleri hakkında öngörülerde bulunuldu. Raporda, gelecekte etkili olması beklenen tüketici eğilimleri şöyle özetlendi: 
TEKNOLOJİK AYRIM: Teknoloji, gelecekte de dünyaya nasıl bağlandığımız ve dünyayı nasıl gördüğümüz konusunda, her zamankinden daha fazla ve derin bir etkiye sahip olacak. Ancak, teknolojiye erişim ve teknolojinin “iyi bir güç” olduğuna inananlar ile teknolojiye erişimi olmayanlar arasında ayrım olacak. 
DİJİTAL DETOKS: İnsanların büyük çoğunluğu hâlâ elektronik cihazlarına bağlı olmalarına karşın, gelecek- te bu eğilimin değişeceği öngörülüyor. Araştırmaya göre, birçok insan elektronik cihazlarına bağımlı olduklarını giderek daha fazla fark ediyor ve bu bağımlılıktan endişe duyuyor. Bu farkındalığı geliştirenler, çevrimiçi (online) mecralarda harcadıkları süre nedeniyle kendine hesap verebilir kılma yolunu arıyor.
KONTROLUN İADESİ: Pek çok kişi için erişilmez göründüğü bir dünyada, en önemlisinin kendisini geliştirmek olduğunu düşünen tüketiciler, hayatlarında kontrolü geri kazanmaya çalışıyorlar. 
EKTİLENEN SEÇİMLER: Sosyal medya, günümüzde tüketicilerin hayatında büyük rol oynuyor. Tüketiciler, gerçekte oldukları kişi ile online mecralarda kendilerini tanıttıkları kişi olarak farklı karakterler üstleniyor. Bu durum, tüketicilerin satın alımlarını ve teknoloji seçimlerini daha çok etkilemesi bekleniyor. 
YAŞAMAK İÇİN ÇALIŞMA: Rapor, iş hayatına dair algıların değiştiğini ortaya koyuyor. Dünya çapında birçok tüketici, artık çalışmak için yaşamıyor, yaşamak için çalışıyor. Şirketler de bu nedenle çalışanlarına yan haklar, ücretli izin ve uzatılmış izinlerle birlikte zi hinsel gelişime destek olacak fırsatlar sunuyor. 
EKO-MOMENTUM: Her ne kadar yaşam boyu süren alışkanlıkları değiştirmek zor olsa de tüketiciler, çevresel gelişimin insan davranışındaki değişikliklere bağlı olduğunu kabul ediyor. Birçoğu artık çevresel ayak izlerini nasıl ve nerede bıraktıkları ve bunu nasıl iyileştirebilecekleri konusunda rehberlik arıyor.
KOLAY CADDE: Günümüzde mobilite artık A noktasından B noktasına gitmek kadar basit görülmüyor. İnsanlar, bir noktadan başka bir noktaya giderken yol boyunca geçirdikleri zamanı önemsiyorlar. Örneğin, Amerikalı’lar, otomobillerinde tatil için aldıkları zamandan daha fazla zaman harcıyorlar. Bu nedenle insanlar artık, yoldayken işle rini halledebilme becerisine sahip olmayı istiyor, bu eğilim eskinin yolculuk deneyimini değiştiriyor.