20 HAZİRAN 2019 PERŞEMBE

Konvoy güvenliği teknolojisi hazır

Ford Otosan ve AVL, tam otonom sürüş çalışmalarında “Platooning-Otonom Konvoy Teknolojisi” alanında ortak Ar-Ge işbirliği başlattı...

Ekleme: 10 Aralık 2018 Pazartesi 04:08/ Güncelleme: 10 Aralık 2018 Pazartesi 04:08
FORD Otosan ve AVL taşımacılık sektöründe ağır ticari araçlara otonom sürüş yetkinlikleri kazandıracak “Platooning-otonom konvoy” teknolojisine geçiş konusunda önemli bir an- laşma imzaladı. Ford Otosan ile AVL- ’nin yeteneklerini ve tecrübesini bir araya getiren işbirliğinin imza törenine Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik ile AVL Baş- kan Yardımcısı Lukas Walter katıldı. Ford Otosan’ın Sancaktepe’deki Ar-Ge Merkezi’nde düzenlenen ortak basın toplantısında duyurulan anlaşmayla, yaklaşık 3 yıl sürecek işbirliği kapsamında iki köklü firma otomotiv teknolojileri ve mühendislik alanlarındaki deneyimlerini bir araya getirerek yenilikçi “Platooning” tekno- lojisi üzerine çalışacak. Otonom sü- rüş teknolojileri alanında yetkinlikler geliştirilmesine katkı sağlayacak işbirliğinin birinci aşaması 2019’un ilk yarısında tamamlanacak. Ar-Ge işbirliği kapsamında, Ford Otosan Ürün Geliştirme birimleri ile AVL’nin Türkiye ve Almanya’daki mühendislik ekipleri “AVL Araştırma ve Mühendislik Türkiye” ve “AVL Software and Functions GmbH” bir- likte çalışacak. Ağır ticari araç segmentinde tam otonom araca giden yolda, en önemli adımlardan biri olan “Platooning” teknolojisiyle uzun yol taşımacılığı yapan ağır ticari araçların operasyonel verimliliğinin arttırılması hedefleniyor. “Platooning” teknolojisinin 2025’ten itibaren ağır ti- cari araç segmentinde yaygınlaşacağı öngörüsünü paylaşan Ford Otosan Genel Müdür Yardımcısı Burak Gökçelik; “Yaklaşık 20 yıldır ortak mühendislik çalışmaları yürüttüğü- müz AVL ile yeni teknolojiler geliştirmek ve uygulamak amacıyla bir iş birliğine daha imza attık. ‘Platooning teknolojisi’ ile şehirlerarası taşımacılık yapan ağır ticari araçların seyir halinde birbirlerini ya- kın mesafeden takip edebilmeleri sayesinde yakıt tüketimi ve karbon emisyonları ciddi oranda azalacak, böylece işletme maliyetleri de düşürülmüş olacak. ‘Platooning’ bu açıdan bakıldığında sadece karayolu taşımacılığında operasyonel verimi arttırmakla kalmayacak, güvenlik konusunda da önemli bir rol oynayacak. ‘Platooning’, araçlar arası haberleşme teknolojisi sayesinde ortalama bir sürücüye göre daha hızlı ve güvenilir eylemleri mümkün kılacak, böylece daha em- niyetli bir sürüş sağlayacak. ‘Platooning’ uluslararası taşımacılık faaliyetlerinde filolara önemli verimlilik sağlayarak Ford Trucks markamızın uluslararası pazarlardaki büyümesine yeni bir ivme kazandıracak. Dünya çapında reka- bet gücümüzü artıracak, Türkiye- ’de bir ilk olarak hayata geçireceğimiz bu Ar-Ge projesi, otonom sürüş teknolojileri konusunda ülkemize ayrıca katma değer ve mühendislik bilgisi de kazandıracak. Ford Otosan’ın yarım asrı aşan kamyon üretim ve geliştirme tecrübesi ile AVL’nin sahip olduğu güç aktarım sistemleri birikiminin bir araya gelmesi, projenin başarısına önemli katkı sağlayacak” dedi.
Düzenlenen ortak basın toplantısında konuşan AVL Başkan Yardımcısı Lukas Walter ise, anlaşmanın önemine değinerek Türkiye’de otomotiv sanayinin öncü şirketi Ford Otosan ile yapılan işbirliğinin ağır ticari araçlara tam otonom yetkinlikler kazandıracak teknolojilerin geliştirilmesi konusunda önemli bir adım olduğunu söyledi.
Lukas Walter; “Ford Otosan ile gelişmiş otonom sürüş teknolojilerine sahip ağır ticari araçlar geliştirme yolunda önemli bir anlaşma imzaladık. Bu işbirliğinde, 2018 yılı Hannover IAA fuarında Uluslararası Yılın Kamyonu (ITOY) ödü- lü sahibi F-MAX üzerinde çalışacağız. Ford Otosan Ürün Geliştir- me birimleri ile AVL’nin Türkiye ve Regensburg-Almanya’daki mühendislik ekiplerinin ile bir araya geldiği bu işbirliği, Türkiye’de bu alandaki ilk örnek. Bu son teknoloji ürünü kamyon ile Platooning teknolojisi birleştiğinde, taşımacılık sektörüne önemli yakıt verimliliği iyileştirmeleri ve maliyet tasar- rufu sağlanacaktır. Bu işbirliğini gelecekteki otonom sürüş teknolojilerine doğru gerçekçi bir adım olarak görüyoruz” dedi.
“Platooning” teknolojisinin mev cut gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) teknolojilerinin hızlı bir gelişimi olduğuna değinen Lukas Walter; “Devam eden araştırmaları- mız, 3 kamyonun dahil olduğu bir konvoyda, Platooning teknolojisinin uzun mesafede kamyonların ya kıt tüketimini %8 ile %15 oranın da azalttığını göstermektedir. Trafikte güvenliği artırmak ve karbon emisyonlarını azaltmak için bu tek nolojiyi daha geliştirebiliriz” dedi.
Lukas Walter AVL’nin global know-how birikimi ile işbirliğine katkıda bulunacağını belirterek, “AVL, güç aktarım sistemleri geliştirilmesindeki liderliğini uzun yıllardır sürdürmektedir. Son yıllarda da, otonom sürüş teknolojilerine yönelik elektronik kontrol sistemleri de dahil olmak üzere, gelişmiş sürücü destek sistemleri (ADAS) için teknolojilerin ve metodolojilerin geliştirilmesinde önemli bir oyuncu ola- rak yerini almıştır. AVL’nin Regens burg-Almanya’daki araç kontrol teknolojileri yetkinlik merkezi, bu alanlardaki küresel uzmanlığı ile bu işbirliğine katkıda bulunacaktır. Bu işbirliğinin çıktıları, gelecekte ticari bir çözümün temelini oluşturabilir. Bu konuda birlikte çalışmalar yapıp, sonuçlarına göre çok daha rahat hareket etme imkanımız doğacak” diye konuştu.