14 KASIM 2018 ÇARŞAMBA

Geleceğin lastiği 3D üretilecek

130 yılda çığır açan ve inovatif adımlar atan Michelin’in Türkiye Pazarlama Direktörü Ayşem Suner; “En İyinin En İyisi olmayı hak ediyoruz” diyor...

Ekleme: 3 Kasım 2018 Cumartesi 00:16/ Güncelleme: 3 Kasım 2018 Cumartesi 00:16
LASTİK sektörünün geleceği farklı sektörlerde de olduğu gibi ekosisteme uyumlu çalışmalardan geçiyor. Biz de döngüsel ekonomi içerisinde uzun yıllar var olabilmek için uzun vadeli düşünüyor, sürdürülebilir çevre için doğayla uyumlu teknolojiler geliştirmek üzere çalışıyoruz.
Michelin, 170 ülkede var olan,  100 Bin’den fazla çalışanıyla hareket lilik alanında en iyisini sunmak üzere çalışan bir şirket. 130 yıllık bir tarihimiz var ve bu geçmişe pek çok çığır açan, inovatif adım sığdırılmış. Radyal lastik, yeşil lastik gibi sektörümüzün yönünü belirlemiş pek çok tek- noloji Michelin tarafından geliştirildi. Bugün geriye dönüp baktığımızda bu adımların devrim niteliğinde olduğunu net bir şekilde görüyoruz. Bu yaklaşımla çalışmalarımız devam ediyor. Hareketlilik alanında geleceğin sorunlarına yönelik çözümler geliştirmek amacıyla bütün dünyada Ar&Ge’ye yıllık 700 Milyon Euro bütçe ayırıyoruz.
Bütün dünya giderek daha da dijitalleşip 3D teknolojisi her gün daha gelişirken sektörümüz de bundan etkileniyor. Neden gelecekte araçlarımızda 3D teknoloji ile üretilen bir las- tik kullanmayalım?
İşte bu vizyonla makina ve üretim hattı konsunda uzman global bir dev olan Fives ile FIVES MICHELIN ADDITIVE SOLUTIONS adın- da 3D yazıcı şirketi kurduk. 3D yazıcıyla geleceğin lastiklerinin ilk prototiplerini üretmeye başladık. Bugün pek çok uluslararası otomobil fuarın- da bu teknolojiyi tanıtıyoruz.
Yakın zamanda, dünyanın yeniden doldurulabilir özellikteki ilk lastiği MICHELIN Concept Vision ile tasarım alanındaki dünyadaki en pres- tijli ödül programı olan Red Dot’ta ‘En İyinin En İyisi’ seçildik. Bu prototip lastik gözenekli, bal peteğine benzeyen iç yapısı sayesinde havaya gerek duymuyor. Doğa dostu biyolojik yapısı sayesinde geleneksel bir lastiğin doğada çözünmesi yıllar alırken Vision, kullanılan lifler sayesinde doğada kendiliğinden çözünebiliyor, geri dönüştürülebilir yapısı ile çevresel ayak izini minimuma indiriyor. Bu lastiğin sırtı sürücülerin ihtiyaçlarına göre 3D yazıcılarla doldurulabiliyor. Böylece özel teknolojisiyle hava geçişleri ve zemin yapısına göre gelişen sürücü ihtiyaçlarına uygun olarak, lastik dış yüzeyini birkaç dakika içerisinde 3D yazıcı ile yazdırabiliyor. 
Ayrıca, hareketliliğin geleceğini derinlemesine tartışmak üzere her iki yılda bir Dünya Sürdürülebilir Hareketlilik Zirvesi Movin’On’u gerçekleştiriyor; kamu, özel sektör, bilim ve eğitim kurumlarının katılımıyla sürdürülebilir hareketlilik alanındaki paydaşları bir araya topluyoruz. İnovasyon alanında gerçek bir ağ yaratan bu etkinlik, sürdürülebilir hareketlilik alanında gerçek sorunların konuşulması, geleceğe yönelik somut adımlar atılmasına fırsat oluyor. Uluslararası nitelikteki bu etkinliğin hareketlilik alanında çok özel bir iş olduğuna inanıyorum. Geleceğin teknolojilerinin yanı sıra sektörümüzün bugününü ilgilendiren özel teknolojiler geliştiriyoruz. Hedefimiz tek bir lastikle sü- rücülerin çok daha yüksek kilometre ömrü, performans ve güvenliğe sahip olmasını sağlamak. Michelin olarak, gelişmiş teknoloji ile üretilen bir lastik ilk kilometreden son kilometreye kadar aynı performansı gösterebilir diyoruz. Yani;aynı lastikle diş derinliği yasal sınır olan 1.6 mm.’ye düşe- ne kadar yollarda her türlü zemin ve hava koşulunda güvenle seyahat edilebilmesi için çalışıyoruz ve lastiklerin yasal diş derinliği sınırına kadar kullanılabileceği teknolojilerle üretilebileceğini  savunuyoruz. Bu kapsamda Türkiye ve global pazarda en önemli hedefimiz müşterilerimize inovatif teknolojilerle maksimum peformansılı çözümler tasarlamak, sürdürülebilir hareketlilik sunmak.