21 EKİM 2017 CUMARTESİ

Araba alırken test yapma dönemi bitti!

Teknolojik uygulamalar ile dijitalleşen yeni nesil otomotiv sektörü yakın bir gelecekte müşterilerinin test sürüşü bile yapmadan araç alacağını gösteriyor...

Ekleme: 24 Haziran 2017 Cumartesi 13:16/ Güncelleme: 24 Haziran 2017 Cumartesi 13:16

Otomobil üreticileri, 100 yılı aşkın geleneğinde yeni model ve teknolojileri kullanıcılarla buluşturmak için fuarları verimli olarak kullandı. Ancak, günümüzde bu durum değişmek üzere. VW Polo 1.2’nin ilk örneğini oluşturduğu, bir zamanlar eve teslim uygulaması şimdi çok daha farklı bir döneme giriyor. Üreticiler, “Küresel Nesil” olarak adlandırılan “Y Kuşağı” için satın alma gücüne bağlı olarak pazarlama ve satış stratejilerini yeniden gözden geçirmek zorunda kaldılar.

Sürücüsüz otomobil teknolojileri, bağlı (connected) teknolojiler, akıllı sistemler ve elektrikli süper spor otomobiller gibi yeni nesil ürünler bundan böyle fuarlar yerine, sanal mağazacılık deneyimi olarak müşterileriyle buluşacak. Yapılan araştırmalar, uygun altyapı ile 3 boyutlu sanal gerçeklik gözlükleri ile ziyaret edilebilen sanal mağazalar, müşterilerin zaman sınırı olmaksızın konforlu olarak farklı modellerde otomobilleri inceleyebilmesine olanak sağlamaya başladı bile.

“İnteraktif Showroom”lar üzerinden yapılacak satışlar, dijitalleşen yeni nesil otomotiv endüstrisinin geleceğinde önemli basamaklardan birini oluştururken, görünen o ki yakın gelecekte yalnızca test sürüşlerinin bile sanal mağazalarda gerçekleşeceğini gösteriyor.

Audi’nin Londra Audi City, Mercedes Benz’in Milano Virtual Store, BMW’nin Paris Brand Store’u ilk sanal mağaza ilk örneklerini oluşturdu. Bunun yanında güzel olan “Y Kuşağı” sadece çevreci otomobil almak istiyor.