31 EKİM 2020 CUMARTESİ

Türkiye’de raylar çok daha uygun!

Çin’in “Kuşak ve Yol Projesi” kapsamında Türkiye’nin önemi daha da artıyor. Ankara’nın önerdiği orta koridor inisiyatifi Hollanda’daki “Kuşak Yol Konferansı”nda birinci gündem maddesi oldu...

Ekleme: 8 Aralık 2019 Pazar 22:55/ Güncelleme: 8 Aralık 2019 Pazar 22:55
ÇİN’den Avrupa’ya uzanan ticaret ağında Türkiye’nin önemi her geçen gün artıyor. Kuşak Yol kap samında Çin’den kalkan ilk yük trenin İstanbul’da Marmaray’ı kullanarak Avrupa’ya ulaşması dikkatleri bir kez daha Orta Koridor’a çevirdi. Türkiye’nin Çin önerdiği Orta Koridor inisiyatifi hem Pekin yönetiminin Rusya ’ya olan bağlılığını azaltıyor hem Avrupa ülkelerinin işbirliği açısından işine geliyor, hem de mesafeyi kısaltıyor.
Yapılan analizler, Bakü-Tiflis-Kars Hattı’nın güvenli bir şekilde işlemeye başladığı belirtiliyor. Türkiye’nin Edirne’den Kars ’a yapacağı hızlı yük treni ray sis temlerinin de hayata geçirilmesi halinde Orta Koridor’un önemi daha artacak. Edirne’den Kars’a yapılacak tren güzergahıyla ilgili Türkiye ile Çin’in görüşmelere devam ettiği biliniyor.
Diğer taraftan, Çin Orta Koridor’u Kuşak Yol’un önemli bir sütunu olarak tanımlıyor. Uzman lar, ayrıca, Türkiye’deki rayların hızlı yük trenlerine uygun olması ve Marmaray’ın mesafeyi kısaltmasıyla Rusya koridoruna alternatif olduğunu dile getiriyor. Çin ’den Hollanda’nın Venlo kentine yük trenlerinin de Hazar Geçişli Uluslararası Ulaştırma Güzergahı Trans-Caspian International Transport Route (TITR) üzerinden gitmesi bekleniyor. Çin’den kalkan yük trenleri Kazakistan-Hazar Denizi-Azerbaycan-Gürcistan-Türkiye üzerinden Avrupa- ’ya ulaşacak. Bu güzergahı kullanan yük trenleri Çin’in Xi’an kentinden hareket ettikten sonra 18 günde Çekya’nın başkenti Prag’a ulaşmış olacak.