26 MART 2019 SALI

25 ilin kaderi değişecek

25 ili doğrudan etkileyecek 70 Milyar TL.’lik 12 proje 2019 yılında bir bir hizmete alınacak. 3 yüksek hızlı tren hattı, 2 otoyol ve 7 tünel kullanılabilecek...

Ekleme: 11 Ocak 2019 Cuma 19:47/ Güncelleme: 11 Ocak 2019 Cuma 19:47
2019 yılına girdiğimiz şu günlerde ulaşımda mesafeleri kısaltacak çok sayıda projenin açılışı için geri sayım başladı. İzmir’den Ankara, Sivas- ’tan Ardahan’a bir çok ilde mesafeler kısalacak, vatandaşın yollarda geçirdiği zamanda maksimum 7 saate kadar azalma olacak. Yatırım maliyeti 70 Milyar TL.’yi bu- lan 3 YHT hattı, 2 otoyol ile 7 tünel 25 ilimizi doğrudan etkileyecek, Edirne’den Kars’a neredeyse tüm illerin ulaşım hattına kolaylık sağlanacak. 2019’da açılması planlanan iki YHT hattının bir ayağı sınırları aşacak. 
Pendik-Halklı ile Çin-Londra kesintisiz ulaşım yolu açılacakken Ankara-Sivas hattı ise Erzincan ve Erzurum üzerinden Bakü-Tiflis-Kars demiryoluna bağlanıp bu hat üzerinden de tarihi İpek Yolu’na entegre ola- cak. 2019’da hayata geçirilecek 12 dev proje bulundukları güzergahlardaki trafik çilelerini de sona erdirecek. Bu sayede hem milyarlarca dolarlık tasarrufun önü açılacak can ve mal güvenliği sağlanmış olacak.
Yeni yılın ilk hizmete alınan projesi ise Pendik-Halkalı hattı.
İstanbullular’ın dört gözle beklediği Ankara-İstanbul YHT hattının de vamı niteliğindeki Pendik-Halkalı banliyösü en geç 2019’un Mart ayına kadar hizmet vermeye başlayacak. 8.5 Milyar TL. yatırım maliyetli hattın hizmete girmesiyle Söğütlüçeşme-Yenikapı arası 12 dakikaya, Bostancı-Bakırköy arası 37 dakikaya, Gebze-Halkalı arası 115 dakikaya inecek. Yük trenleri ise Pen dik’ten Londra’ya kadar kesintisiz demir yolu hattı ile bağlanmış olacak. Projenin bütün olarak hizmete girmesiyle yaklaşık 100 Bin aracın taşıyacağı yolcu bu sistemle taşınabilecek.
Raylı sistemlerde An kara-Sivas Yüksek Hızlı Treni için öngörülen takvim de 2019. İki il arasındaki mesafeyi 6 saatten 2 saate indirecek 10 Milyar TL. maliyetli proje Sivas ile sınırlı kalmayıp Erzincan ve Erzurum’u takip ederek Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’na ve Demir İpek Yolu’na da entegre olacak. Trenlerin 250 km. işletim hızıyla çalışacağı 602 km.- ’lik hat güzergah üzerin de Kayseri, Konya hattı üzerinden ise Mersin ve Gaziantep, Diyarbakır’a, Derince üzerinden ise Samsun’a ulaşacak.
2019’un en çok konuşulan projesi ise hiç şüphesiz İstanbul ile İzmir arasındaki ulaşımı 9 saatten 3.5 saate indirecek olan yaklaşık 40 Milyar TL.’lik dev yatırım Gebze-Orhangazi-İzmir Otoyolu projesi.
Gelecek yıl açılması planlanan dev projede 36 viyadük, 3 tünel, 20 gişe alanı, 25 kavşak, 6 otoyol yer alırken, otoyo lun hizmete girmesiyle birlikte mesafe 95 km. kısalacak ortalama 4 Mil yar TL. tasarruf olacak.
2020’de açılacak Ankara-İzmir arasını 3.5 saate indirecek yüksek hızlı tren projesinin en önemli ayaklarında Polatlı-Afyonkarahisar hızlı tren hattı da 2019 yılı sonunda tamamlanarak seferlerine başlıyor.
700 Milyon TL.’ye malolacak 167 km. hat açılmasıyla Afyonkarahisar’dan İzmir’e trenle 1.5 saatte gidilecek.