21 HAZİRAN 2018 PERŞEMBE

Marmaray 4 dakikada 226 Milyon yolcu taşıdı

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme  Bakanı Ahmet Arslan, Marmaray ile 4 yılda 226 Milyon yolcunun büyük bir güven ve de konforla iki kıta arasını 4 dakikada geçtiğine işaret etti...

Ekleme: 3 Kasım 2017 Cuma 22:09/ Güncelleme: 3 Kasım 2017 Cuma 22:09
İSTANBUL-Günde, 333 sefer yapılan Marmaray’da yoğun günler- de taşınan yolcu sayısının 200 Bin- ’e ulaştığına işaret eden Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, Marmaray’ın sadece İstanbul’un kentiçi toplu ulaşımına değil, çevre korunmasına da büyük katkılar sağladığını bildirdi. Bakan Arslan, Marmaray’ın işletmeye alınmasıyla 26 Bin 300 aracın trafikten çekildiğini belirtti.
“Çevreye 201 Bin ton zehirli gaz salınımı engellenirken, 5 Mil yon Dolar’lık zehirli gaz maliyetinden de tasarruf sağlandı. Yine, Marmaray’ı kullanan vatandaşlarımızın diğer ulaşım araçlarını kullananlara göre ortala- ma bir saat zaman tasarrufu sağladığı esas alındığında, toplam 226 milyon yolcumuz 226 Milyon saat tasarruf etmiş oldu” diyen Bakan Arslan; Marmaray’ın sadece kentiçi toplu ulaşım için değil, anahat yolcu taşımacılığı ve lojistik sektörü için de ufuk açan bir proje olduğunu vurgulayarak, projenin uluslararası demiryolu koridoru açısından en önemli halkalardan birisi olduğunu söyledi.
Son 15 yılda ülkeyi YHT ve hızlı demiryolu ağlarıyla örerken, mevcut sistemi yenileyip, modernize ettiklerini anlatan bakan Arslan, “Demir İpek Yolu” olarak adlandırılan Bakü-Tiflis-Kars Demiryolu Hattı’nın açılmasıyla birlikte, hayata geçirilen her projenin Türkiye’yi bir adım daha ileriye taşıdığını belirtti.
Bakan Arslan; “Marmaray, bu demiryolu ağının, Asya ile Avrupa kıtaları arasında  kesintisiz olmasını sağlayan en önemli halkasıdır. Avrupa ile Asya arasında en hızlı, en kestirme ve kısa mesafe daha önce ‘Orta Koridor’ olarak Çin’den Avrupa ülkelerine, dünya pazarlarına bir ürünün denizyoluyla 45 ile 60 gün arasında gitmesiydi. ‘Kuzey koridor’ Rusya üzerinden giden bir ürün de bir aydan fazla sürede adresine ulaşıyordu. Artık Çin’den gelen bir yük, demiryoluyla 15 günde Türkiye üzerinden Avrupa’ya gidebilecek. Böylece, mesafe 3-3.5 kat azalmış olacak. Dolayısıyla ekonomik olmayan birçok taşıma, ulaşım süresi 45 günden 15 güne düştüğün de ekonomik hale dönüşecek. Türkiye, Asya ile Avrupa kıtaları arasındaki yük potansiyeli açısından önemli bir merkez olacak” diye konuştu.
Bakan Arslan, İstanbul banliyö hatlarının da 2018 yılında tamamlanmasıyla YHTler’in Haydarpaşa ve Halkalı’ya kadar ulaşacağını, böylece seyahat süresinin önemli oranda düşerken, konforun daha da artacağını bildirdi. Bakan Arslan, süreci hızlandırdıklarını belirtti.