18 EKİM 2018 PERŞEMBE

AB’de lojistik cezamız sürekli olarak artıyor!

Avrupa’da Türk lojistik firmalarının ödediği yol cezaları 2018’in ilk 9 ayında yaklaşık 137 Bin Euro’ya ulaşırken, bunun yüzde 70’i Almanya’daki otoyollarda kesildi...

Ekleme: 7 Ekim 2018 Pazar 23:15/ Güncelleme: 7 Ekim 2018 Pazar 23:15
AB-Dövizdeki artış nedeniyle Avrupa otoyollarında nakliye firmalarının ödediği cezalar giderek artıyor. En çok ihracat ya- pılan ülke konumundaki Alman ya, otoyollarda ödenen cezalar- da da ilk sırada yer alıyor. Sürü cülerden kaynaklanan kural ihlalleri, araç bakım ve evraklardaki eksikler nedeniyle Avrupa otoyollarında ödenen yol cezaları 2018’in ilk 9 ayında yaklaşık 137 bin Euro’ya ulaşırken, bu rakamın yaklaşık yüzde 70’i Almanya otoyollarında kesildi. Avusturya, 30 bin Euro ile Almanya’dan sonra en çok ceza ödenen ikinci ülke oldu.
Avrupa’da Türk nakliyecisinin ödediği cezalarla ilgili açıklama yapan DKV Euro Ser vice Türkiye Satış Müdürü De- niz Çokcoş Sezer; “Artan dö- viz kurları lojistik sektörünü pek çok açıdan olumsuz etkiledi. Avrupa’ya giden araçlar, döviz kurlarındaki artışlar nedeniyle dönüşte ithalat yü- kü bulmakta çok zorlanıyorlar. Ancak, ihracat navlunları bu duruma endeksli olarak artmıyor. Öte yandan, eskiden önemsenmeyen otoyol ce- zaları günümüz koşullarında önemli bir diğer maliyet kale mi olarak karşımıza çıkıyor. DKV müşterileri arasında yaptığımız bir çalışma bize Türk nakliye firmalarının en çok Almanya otoyollarında ceza ödediğini gösteriyor. Bu yılın ilk dokuz ayında kesilen cezalar 2017 yılı toplamından yüzde 12 daha fazla. Bu hızda devam edilirse nakliyeciler yı- lı yüzde 50 daha fazla ceza ödemesi ile kapatacaklar. Bu cezaları aza indirmek mümkün. Firmalar araçlarına gereken bakımları yaptırmala- rını, evraklarını, otoban öde- me cihazlarını tamamlayarak yola çıkmalarını önemle tavsiye ediyoruz” dedi.
Almanya’da ödenen cezaların çoğu, şoförlerin günlük toplam çalışma ve dinlenme sa- ati (TAKO) kuralına uymamaları nedeniyle kesiliyor. TAKO kuralına göre; Avrupa otobanlarında bir şoför aralıksız 4.5 saatten fazla çalışamıyor. Şoförün kaç kilometre gittiğini ve ne kadar dinlendiğini ölçen dijital TAKO cihazı verilerinin 90 gün lük periyotlarda sisteme girilmesi gerekiyor. Aksi halde firmalar her defasında yaklaşık 1600 Euro’luk cezalar ödemek zorunda kalıyor.
Avusturya’da ise cezaya ne- den olan konu Avusturya otobanlarında seyir halinde iken araç aks sayılarının yanlış be- yan edilmesi ve bu beyana dayalı yanlış ücretlendirme. Şoförün taşıdığı yüke uygun olarak, araçlarda monteli bulunan bir cihaza aracın aks sayısını manuel olarak tanımlaması ve bu- na göre otoban geçişini ödemesi gerekiyor. Yanlışlıkla bu sayının aracın mevcut durumu ile uyumlu olmaması durumun da daha düşük aks sayısına göre otoban ücreti ödeniyor ve cezaya tabi oluyor. 5 saat içinde söz konusu farkın ödenmemesi halinde ise ceza iki katına çıkıyor. Şirketlerin Avusturya otoban sistemine üye olarak bunu önlemesi mümkün. Yanlış aksla geçtiğinde araç kayıtlı ise bu- nun kasti olmadığı varsayılıyor ve ceza kesilmiyor, ek ödeme ile araç cezadan muaf tutuluyor.