23 EYLÜL 2018 PAZAR

Hafif ticari pazarda dengeler bozuldu!

Türkiye’de satılmakta olan 17 hafif ticari araç markasından 14’ünün satışı 7 ayda, geçen yılın aynı dönemine göre ciddi oranda azaldı...

Ekleme: 3 Eylül 2018 Pazartesi 02:06/ Güncelleme: 3 Eylül 2018 Pazartesi 02:06
ODD (Otomotiv Distribütörleri Derneği) verilerine göre; Türkiye’de bu yılın Ocak-Tem- muz aylarında 88 bin 188 ha- fif ticari araç satışı yapıldı. Ge çen yılın aynı döneminde ger çekleşen 115 bin 147 hafif ticari araç satışıyla kıyaslandığında, pazar yüzde 23.4 küçül dü. Bu yıl başından beri her ay küçülme yaşayan hafif ticari araç pazarı, Ocak’ta yüz de 12, Şubat’ta yüzde 10, Mart ’ta yüzde 9, Nisan’da yüzde 11, Mayıs’ta yüzde 21, Haziran’da yüzde 44 ve Temmuz ’da yüzde 46 daraldı. Pazarda satılmakta olan 17 hafif ticari araç markasının 14’ünün satışları geçen yılın aynı dönemine göre azaldı. Hafif ticari araç satışlarını artıran üç mar- ka: Mercedes-Benz, Mitsubis- hi ve de Isuzu oldu.
Ford, Ocak-Temmuz döneminde 27 bin 859 hafif ticari araç satışıyla pazar lideri oldu. Ancak, markanın sattığı hafif ticari araç sayısı 2017 ’nin aynı dönemine göre yüz de 19.5 azaldı. Bu yılın Ocak-Temmuz döneminde, bu pazarda 19 bin 142 adetle Fiat ’ın satışları yüzde 29.5 gerilerken, 3. sırada yer alan VW yüzde 20.9 azalma ile 11 bin 431 hafif ticari araç sattı. Renault’un hafif ticari araç satışları da yüzde 23.7 düşüşle 5 bin 853 olarak gerçekleşti.
Bu pazarda 7 ayda satışlarını artıran üç markadan biri olan Mercedes-Benz, 5 bin 389 hafif ticari araç satarken, 4 bin 630 hafif ticari araç satışı gerçekleştirdiği geçen yı- lın aynı dönemine göre yüzde 16.4 pazar büyümesi elde etti.
Mitsubishi, aynı dönem- de yüzde 29 artışla 2 bin 309 hafif ticari araç sattı. Marka, geçen yıl Ocak-Temmuz döneminde yaptığı bin 789 hafif ticari araç satışının üzerine 2018’in aynı döneminde 520 adet daha ekledi.
Satışlarını artıran 3. mar- ka Isuzu, bu yılın Ocak-Temmuz döneminde bin 408 hafif ticari araç satışı gerçekleştir- di. Böylece geçen yılın aynı dönemine göre satışını yüzde 17.2 artmış oldu.
Bu dönemde diğer markaların hafif ticari araç satışla rında düşüş oranları: Citroen yüzde 39.6, Peugeot yüzde 42, Toyota  yüzde 13.6, Dacia  yüz- de 42.6, Kia yüzde 36,5, Nissan  yüzde 43.4, Iveco  yüzde 24, Hyundai yüzde 46.4, Karsan  yüzde 35.6, Ssangyong  yüzde 40.5 olarak gerçekleşti.
ODD’nin raporu, 2018 yılında gerçekleştirilen üretimin Türkiye pazarı pek keyif- li geçmese de yurtdışı ithalatı geçen yılı tutturamayacak gibi göründü. Üreticilerin bu konudaki planlamaları zamanla nasıl bir yol haritası çizecek bekleyip, göreceğiz.