15 ARALIK 2018 CUMARTESİ

Günde 1 Milyon yolcu taşınacak

Gebze başlangıçlı, ray döşeme işleminin yüzde 80’i tamamlanan Halkalı-Zeytinburnu arasındaki Banliyö Hattı’nda 3 vagondan oluşan test treni, testlere hazır...

Ekleme: 18 Mayıs 2018 Cuma 22:23/ Güncelleme: 18 Mayıs 2018 Cuma 22:23
İSTANBUL-Halkalı-Gebze arasındaki eski banliyö hatlarını yenileme çalışmalarında 77 km.’lik hattın yüzde 80’i tamamlandı. Buna bağlı olarak, Haydar- paşa-Gebze Banliyö Hattı’nın yeniden hizmete girmesi için sürdürülen çalışmalarda rayların döşenme işleminde Kadıköy-Kızıltoprak İstasyonu’na gelindi ve Haydarpaşa’ya sadece 2 istasyon kaldı.
İstanbul toplu ulaşımında önemli bir yere sahip Halkalı-Gebze Banliyö Hattı- ‘nda trenlerinin kullanacağı 2 hattan bağımsız olarak hızlı trenlerin de kullanacağı 1 hat daha eklendi. Hattın Avrupa Yakası’ndaki Halkalı-Kazlıçeşme arasın da 3 vagondan oluşan test treni de raylara indirildi. Tren Halkalı-Zeytinburnu arasında deneme seferlerine başladı. Halkalı-Zeytinburnu arasındaki tüm raylar serildi. Zeytinburnu-Halkalı arasında ise sadece Kanarya İstasyonu’nun raylarının serilme işlemi devam ediyor. Halkalı-Zeytinburnu arasında ilk deneme seferinin önümüzdeki hafta Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Ars- lan’ın da katılımıyla yapılması planlanıyor. Gebze-Haydarpaşa arasındaki Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren projesi ve Marmaray’la entegre olan banliyö hattında rayların döşenmesi ise sürüyor. Hattın tamamında 1.5-2 aylık periyotta da sinyal sistemlerinin tamamlanması hedefleniyor. Test işlemleri sonrasında da hat hizmete açılacak.
45 km.’lik banliyö ve tren hatları tamamlandığında ve Marmaray projesi ile entegrasyonu sağlandığında Gebze’den Halkalı’ya 105 dakikada, Bakırköy’den Bostancı’ya 37 dakikada, Söğütlüçeşme- ‘den Yenikapı’ya da 12 dakikada gidilecek. Banliyö Hattı’nın günde 1 Milyon yolcu taşınması planlanıyor.