21 AĞUSTOS 2018 SALI

3. Havalimanı’nda yerlilik oranı %80

Yerli üretimde tüm sınırları zorlayan, tüm fazları tamamlandığında 210 Bin kişiyi istihdam etmesi beklenen İstanbul’un 3. Havalimanı’nın yüzde 80’i yerli kaynak ile yapılacak…

Ekleme: 8 Temmuz 2016 Cuma 18:10/ Güncelleme: 8 Temmuz 2016 Cuma 18:10

Toplam 10 Milyar 247 Milyon TL. kaynak aktarılacak olan yeni havalimanının sadece bagaj sistemi, hava radarları sistemi, X-ray cihazları,yürüme bantları, es kalatörler, körük üretici menşei nedeniyle yabancıdan tedarik edilecek. 1.3 Milyon m2. ’lik terminal binasının mimarisinde kullanılacak taş, çelik yapı, cam ve ahşap ürünlerin hemen hemen tamamı iç piyasadan sağlanıyor. Ayrıca, ahşap ürünleri, bankolar, çe lik imalatlar, çatı çeliği, cam gibi bütün ince iş kalemleri de yerli sanayiden gelecek. Yerel sanayiye destek vermek amacı ile bazı maliyetleri göğüslemeyi göze alan İGA, sadece yer kaplaması için bile Türkiye’nin dört bir yanında faaliyet gösteren 100’den fazla taş tedarikçisi ile görüştü. Her birinden ayrı ayrı numune alınarak, taş siparişlerine hız verilirken 3 binden fazla iş makinesi zamanından önce kapıları aç mak için 7/24 çalışmaya de vam ediyor.

Dünya’da yeni havalimanı inşaatındaki ilerlemeyi gösteren İstanbul Grand Airport (İGA) CEO’su Yusuf Akçayoğlu, “500 Bin m2 yere taş döşenecek ve biz bu granit kaplama için tek tek görüştük. Yer kaplamaları çok dayanıklı, sertliği fazla ve su emme oranı hemen hemen sıfır olan malzemeden olması gerekiyor. Türkiye’de mermer kaynakları var ama granit çok az. Şimdi terminalin bütün bölgelerini bel li şehirden gelecek granit malzemeye göre bölmeyi düşünüyoruz. Sivas, Giresun, Aksaray, Ağrı, Van, Afyon, Kırklareli, Nevşehir v.s. gibi” diyerek, yerliliğin önemini anlattı.

İGA, yerli kullanım konusunda da İstanbul Sanayi Odası (İSO) ile de bir çok toplantı yapmış, fikir alışverişinde bulunmuş. “Buranın yerel sanayiye katkısı olması lazım ki bir endüstri oluşsun” diyen Akçayoğlu, projenin daha tasarım aşama sında bile Avrupa ve Amerikalı tasarımcılara şart koyduklarını; Türk tasarımcılarla ortaklığa zorladıklarını ifade etti. Bu arada sadece ekono mi için değil, havalimanı inşaatının hızı açısından etkili olduğuna değinen Akçayoğ lu, “Avrupalı ile Türk’ün man talitesini birleştirdik. Açık ofiste bu iş yapımına uy gun düzenleme yaptık” dedi.