20 MART 2019 ÇARŞAMBA

Gaziantep ulaşımda teknolojiyle rahatlıyor

7 gün 24 saat şehrin sinir uçları, ana damarları, sıkışan noktalar genç ve dinamik bir ekiple incelenen Trafik Kontrol Merkezi, Gaziantep’in ulaşımını rahatlatıyor...

Ekleme: 11 Ocak 2019 Cuma 20:00/ Güncelleme: 11 Ocak 2019 Cuma 20:00
GAZİANTEP-Büyükşehir Belediye Başkanı Fatma Şahin, çok hızlı büyüyen Gazişehri, teknolojiyle donatmanın önemine değinerek, bu noktada en önemli başlığın ulaşım olduğunu bildirdi. Başkan Şahin, ulaşımdan enerji projelerine, içme suyundan konut projelerine, sosyal içerikli projelerden yeni yerel yönetim vizyonunu anlattı.
Bir yıl önce faaliyete geçen Gaziantep Büyükşehir Belediyesi Trafik Kontrol Merkezi hakkında bilgi veren Başkan Şahin, “Şehri teknolojiyle donatmak, şehrin yaşam kalitesini teknolojik alt yapısına hazırlamak çok önemlidir. Burada en önemli başlık ulaşımdır. Bizim gibi metropol şehirlerde ulaşım ağının altyapısını yaparken teknolojik donatılarla beslemek gerekiyor. Trafik Kontrol Merkezi, 7 gün 24 saat şehrin sinir uçları, ana damarları, sıkışan noktalar genç ve dinamik ekiple inceleniyor. Trafik polisleri ve mühendislerinin yapacağı iş, bugün trafik kontrol merkezi tarafından yapılıyor. Benim dönemimde daha da güçlenen merkezimiz, şu an ülkemizin sayılı kontrol merkezleri arasında yerini aldı. Bizim sık letimizdeki illere göre bir tık öndeyiz. Her konuda önceleri takip edendir, şu an takip edilen olduk. Kontrol merkezimizin etkileyici bir yapısı var. Geçen yıl başlattığımız uygulamayı 300 bin kişi cep telefonuna indirmiş durumda, 60 bin kişi kredi kartıyla sisteme girebiliyor” dedi.
Gaziantep’te 295 adet sinyalize kavşak bulunduğun hatırlatan Başkan Şahin; “Sola dönüş kısıtlama- sı sadece 9 adet kavşakta yapıldı. Bir bardak suda fırtına koparıldı sanki her yerde kısıtlama yapılmış gibi algı oluşturuldu. Trafik mühendislerin yaptığı iki yıllık ça- lışmalar sonucunda ortaya çıkan etki analizlerinde; şehrin içerisinde çok fazla sola dönüşlerin olduğu tespit edildi. Battı çıktı köp rülü kavşaklarla bu işin çözülemeyeceği anlaşıldı. Bunu, Ankara 80’li, İstanbul 70’li yıllarda uygulamış. Sanki bu uygulama tek Ga ziantep’te yapılıyormuş gibi yanlış bir algı var. Konya, Kayseri, Denizli, Aydın ve İzmir’de bu uygulamalar yapılıyor. Çok hızlı büyüyoruz, ben başkan olduğumda araç sayısı 400 bin iken şu an 550 bini buldu. Bir taraftan yol yaparken bir taraftan da trafiği disipline etmemiz lazım; trafik akışı nı sağlamamız gerekiyor. Sola dönüş kısıtlamasından önce 5 faz olan kısımları, 2 faza düşürdük. Kendi kendimizi test ediyoruz, yaptığımız işin etki analizleri önü müze geliyor. Etki analiz sonuçlarına baktığımızda eskiye döndüğümüz zaman yeniden sıkıntı ya şanacağını bildiğimizden yaptığımız uygulamadan vazgeçmeyeceğiz. Uygulamayı belki daha iyi anlatabilirdik burada da bizim hatamız oldu. Hava kirliliğini önlemek, zaman tasarrufu sağlamak, akaryakıt kullanı mını aza indirecek bu uygulamayı halkımız için yaptığımız anlaşıldı. Onların yaşamlarında ulaşımı iyileş tirmeye dönük bir çalışma olarak bakmaları gerekiyor. Büyükşehir’de yaşamanın güzelliklerinin yanı sıra riskleri de var. Biz artık Orta Anadolu’da küçük bir kasaba değiliz. Büyükşehir’in getirdiği birlikte yaşama kültürü ve di siplinli yaşamı halkımızın özüm- semesi gerekiyor. Uygulama sayesinde; Grand Kavşağında yüzde 63 oranında araçların bekleme süreleri azaldı. Uygulama sonrası sürücülerin bu kavşağı kullanma talebinin yükselmesiyle kavşak hacmi yüzde 25 arttı, kuyruklan ma gözlenmedi. Sinyal sürelerin de yeşil sürelerin de artış sağlan dı. Ayrıca, 25 Aralık Kavşağı, Değirmiçem Kavşağı, İller Bankası 1-2 Kavşağı, Yeditepe Kavşağı, Doğumevi Kavşağı, Çevik Kuvvet1-2 Kavşağı, kavşaklarında so la dönüş yasağı uygulaması yapıl dı. Söz konusu kavşakların uygulama sonrası kullanım kapasiteleri artmış olup sinyalde bekleme süreleri azaldı. Sola dönüş kısıtlamasıyla ilgili hazırladığımız kavşak projeleri, başarıl görülerek, ‘Verimlilik Proje Ödülünü’ kazandı” diye konuştu.