26 EYLÜL 2018 ÇARŞAMBA

TOFAŞ ilk çeyrekte çok hızlı hareket etti

TOFAŞ, yılın ilk üç aylık dönemi baz alındığında, dikkat çekici bir ciro ve 2010 yılından bu yana en yüksek ihracata imza atıldı. Tofaş, bu sonuçla, verimliliğini katlamış oldu...

Ekleme: 5 Mayıs 2016 Perşembe 17:41/ Güncelleme: 5 Mayıs 2016 Perşembe 17:41

Türkiye otomotiv sektörünün lider oyuncularından TOFAŞ, 2016 yılı ilk üç aylık finansal sonuçlarını açıkladı. 1 Ocak-31 Mart döneminde yaklaşık 2.7 Milyar TL.’lik ciro gerçekleştiren TOFAŞ yıla iyi başladı. Bu yılın ilk çeyreğinde Türkiye’nin otomotiv üretimi bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 4 artarak 346 Bin adete ulaşırken, TOFAŞ’ın üretim hacmi aynı dönemde yüzde 22 artarak 79 Bin adede ulaştı. Böylece, toplam endüstri üretimindeki payı yüzde 19’dan yüzde 23’e yükseldi. Ocak-Mart 2016 döneminde TOFAŞ’ta toplam üretimin yüzde 39’u otomobil; yüzde 61’i ise hafif ticari araç olarak gerçekleşti.

İlk çeyrek sonuçları ile ilgili açıklama yapan TOFAŞ CEO’su Cengiz Eroldu, Avrupa pazarlarında olumlu büyümenin devam ettiğine dikkat çekerek, Avrupa pazarına ilk üç ay bazında bakıldığında otomobilde yüzde 8; hafif ticari araç pazarında ise yüzde 11 büyüme söz konusu olduğunu belirtti. TOFAŞ’ın da üretim ve ihracatta 2016 yılına çok iyi bir giriş yaptığını açıklayan Eroldu, ilk çeyrek bazında 2010 yılından bu yana gerçekleşen en yüksek ihracat rakamına ulaş tıklarını dile getirdi.

TOFAŞ’ın Avrupa’ya olan toplam ihracatının geçen yılın ilk çeyreğine oranla yüzde 40 artış gösterdiğine dikkat çeken Eroldu “İlk çeyrekte, 2010’dan bu yana en yüksek ihracat seviyesine ulaştık. Binek araç ihracatında yüzde 131 oranında artış kaydettik. TOFAŞ toplam ihracat adedi ise önceki yılın ilk çeyreğine göre yüzde 35 artarak, 43 bin adetten 58 bin adete ulaştı. Bunda hem iç, hem de dış pazarlarda görülen, Egea/Tipo Sedan’a olan yüksek talebin büyük etkisi var. Ayrıca, talebe yetişebilmek için Mart 2016’da üç vardiyalı üretime geçtik. Bu da iç pazar ve ihracat faaliyetlerimize olumlu yansıyor” dedi. 

Yeni Fiat Fiorino satışlarının da Nisan 2016’da başladığını hatırlatan Eroldu, “Fiat yüzde 89 oranla yurt içi pazarda yerli üretimden en yüksek satış gerçekleştiren marka konumunda olmayı sürdürüyor. Ayrıca, Doblo ve Fiorino ile küçük hafif ticari pazarında lider durumdayız. Toplam pazara baktığımız da, premium markalarımız da dahil TOFAŞ olarak pazardaki payımız yüzde 11 olarak gerçekleşti. Yeni modellerimizin devreye girmesi ile yılı daha yüksek bir pazar payı ile kapatmayı hedefliyoruz” dedi.