17 TEMMUZ 2019 ÇARŞAMBA

2008 krizinden bile daha kötü!

Almanya Duisburg Essen Üniversitesi’nin yaptığı araştırmaya göre; otomotiv sektörü, 2008 krizinde bile yaşamadığı kadar zor bir dönemden geçiyor...

Ekleme: 7 Temmuz 2019 Pazar 21:18/ Güncelleme: 7 Temmuz 2019 Pazar 21:18
ALMANYA-Otomobil satışlarının düşmesi, ABD’nin ek güm- rük uygulaması ve Çin’in aşırı araç üretmesi krizin ayak sesleri olarak değerlendirilirken, akademik bir açıklama otomotiv sektörünü yıl içinde derin bir kriz beklediği yönünde.
Duisburg Essen Üniversitesi tarafından yapılan araştırmaya göre; otomobil sektörü krizin eşiğinde bulunuyor. Dün- ya’daki otomobil üretimi ve satışlarının irdelendiği araştırmadan çıkan sonuç, krizin bu yıl içinde otomobil sektörünü etkisi altına alacağına işaret ediyor. Mayıs Ayı’nı da kapsayan araştırmaya göre; içinde bulunduğumuz yılda yeni otomobillerin global satışları yüzde 5 da- ha düşecek. Uzmanlar, bu denli büyük çaplı bir düşüşün 2008 yılındaki küresel mali kriz sırasında bile yaşanmadığına dikkat çekip, uyarıyor.
Araştırmayı yöneten otomotiv sektörü uzmanı Prof. Dr. Ferdinand Dudenhöffer, ABD Başkanı Donald Trump’ın ek gümrük ve ekonomik yaptırım kararlarının sektörü krize sürüklediği yönünde. Piyasalarındaki daralmanın en çok dünya- nın en büyük otomobil üreticisi Çin’i etkileyeceğini vurgulayan Dudenhöffer, Çin otomobil pazarının 2019 yılı genelinde % 10 oranında küçülmenin, Batı Avrupa’da ise %3’lük bir gerilemenin beklendiğini öngördü.
Çin, geçen yıl 23.3 Milyon otomobil üreterek, dünyadaki otomobil üretiminin %28’ini gerçekleştirmişti. Dudenhöffer, son 10 yılda sürekli olarak büyüyen Çin otomobil pazarının, yeni yatırımlarla gelişimini sürdürdüğünü, bu nedenle de yılda yaklaşık 6 Milyon otomobili piyasa kapasitesinin üzerinde ürettiğini belirtti.
Dudenhöffer’a göre, kriz en çok ABD’li otomobil üreticileri General Motors, Ford ve Tesla’yı olumsuz etkileyecek. Öte yandan, elektrikli otomobillere geçiş için oluşturulan siyasi şartlar, üreticileri zorlayan başka bir unsur. Bu arada, Almanya’da hükümet 24 Haziran 2019’da Alman otomotiv sektörünün geleceğini masaya yatırdi ve teşviklerin çok da yar- dımcı olmadığı, üreticilerin teknoloji odaklı çalışmaları bir ya- na geleceklerini hiç de olumlu göremediklerini belirtiyor.