16 ARALIK 2019 PAZARTESİ

Karsan elektrikli araç rekabetinde!

Toplu taşımacılıkta kendi markasıyla özgün araçlarını üretip ihraç ederek, pazarda rekabetçi olmayı planlayan Karsan, elektrikli araçlarda rekabetçi bir konumda olmayı öncelikli hedefleri arasına aldı...

Ekleme: 10 Haziran 2019 Pazartesi 12:52/ Güncelleme: 10 Haziran 2019 Pazartesi 12:52
ALMANYA-Hannover Ticari Araçlar Fuarı’nda prototipini sergiledikleri 8 metrelik elektrikli araçları Atak Electric’in de bu yıl lansmanını yaparak seri üretimi- ne geçmeyi hedeflediklerini kaydeden Karsan CEO’su Okan Baş, iç pazardaki dalgalanmayı ihracat ile dengelediklerini belirten Baş, bunun yanında Italyan Menarinibus’un yaklaşık 50 Milyon Euro’luk siparişi ile fabrikadaki üretimin devamlılığını da sürdüreceklerini aktardı. Türk otomotiv sektörünün daralma yaşadığı 2018 yılında, Karsan olarak ihracat pazarlarına odaklandıklarını dile getiren Baş, net satış hasılatını bir önceki yıla göre yüzde 52 oranında artırarak 1.5 Milyar TL.- ’ye ulaştırdıklarını söyledi.
Okan Baş, “Net satış hasıla tındaki bu artış etkisiyle, 2018 yılı faaliyet karını yüzde 34 oranında artırarak 227 Milyon TL. ile son on yılın en yüksek seviyelerinde gerçekleştirdik. 2018 yılında üretim ve ihracat faaliyetlerimizle elde ettiğimiz 165 Milyon Dolar’lık yurt dışı satış başarısıyla sektörümüze büyük bir katkı sağladık. 2018 yılında satışlarımızın yüzde 51- ’ini ihracattan karşıladık. 6 m.- ’den 18 m.’ye kadar farklı boylardaki araçlarımız Romanya başta olmak üzere, bugün dünyanın 20 farklı ülkesinde yollara çıkmış durumdadır” dedi.
Karsan Ar-Ge ekibi BMW ile birlikte, BMW’nin otomobillerinde kullandığı teknolojik altyapıyı kullanarak endüstriyelleş- tirmek üzere geliştirdiği Atak EV ’nin seri üretimine bu yılın ikinci yarısında başlanacağını bildiren Okan Baş, “Karsan, Atak EV’i diğer elektrikli araç geliştiren markalardan farklı olarak, ticari olarak da kendini kanıtlamış yüksek teknolojik altyapı kullanarak; çok kısa sürede se- ri üretime geçebilecek şekilde geliştirdi. Sıfır emisyonlu Atak EV menzili ile rakiplerinden ay rışıyor, 8 m.’lik boyutu ve ideal yolcu kapasitesi ile pazara hızlı bir giriş yapmasını hedefliyoruz” diye konuştu.
Son zamanlarda döviz kurlarında yaşanan anlık hızlı değişimler sonucu kur farkı oluştuğu na işaret eden Baş; “Karsan olarak ihracat ağırlıklı çalışıyor olmamız sebebiyle döviz kurlarının yüksek seyrediyor olması operasyonel karlılığımızı arttırırken, finansal borçlar tarafında bizlere maliyet yüklemek tedir. Özellikle, TL/faiz oranlarının çok yüksek seyretmesi dö viz ve ihracat kaynaklı kredilere bizleri yönlendirirken kur farkı maliyetleri ile karşı karşıya kalabilmekteyiz. İç pazardaki ticari araç satışlarında da etkili bir daralma söz konusu. Özellikle ticari araç müşterilerinin beklediği düşük faizli esnaf kredilerinin arttırılması pazar rahatlatacaktır.”
Karsan olarak Industria Italiana Autobus’taki (IIA) hisselerini yüzde 5’ten yüzde 28.5’e çı kardıklarını belirten Baş; “IIA yatırımımız Avrupa pazarında know-how anlamında büyük katkı sağlayacak. Altyapıyı şu an İtalya’ya gönderdiğimiz Karsan ekibi oluşturuyor” de- di. Türk otomotiv sanayinde 53 yılı geride bıraktıklarını belirten Baş, “Globalde önde gelen otomotiv devleri için üretim yapıyoruz. Ayrıca toplu taşımacılık alanında kendi markamız ile özgün ürünleri imal edip, pazara sunuyoruz” dedi.
Baş, Bursa’daki tesislerinde Hyundai Motor Company’ye ait H350 model panelvanları, minibüs ve şasi kamyonetleri, Menarinibus markası altında 10-12-18 metre şaseli otobüsleri, Bozankaya için elektrikli otobüsleri ve kendi markası ile Karsan JEST, Karsan ATAK kentiçi toplu taşıma otobüsleri ve Karsan STAR turizm-servis otobüslerini ürettiklerini aktardı.