21 OCAK 2019 PAZARTESİ

Küresel üreticiler 2019’da sancılı!

Küresel otomotiv sektöründe, bazı firmalar 2019 yılına iyi başlarken, bazıları için durum o kadar da iyi görünmüyor. Tesla ve Nissan arasındaki fark buna örnek...

Ekleme: 11 Ocak 2019 Cuma 19:31/ Güncelleme: 11 Ocak 2019 Cuma 19:31
Küresel otomobil üreticileri geleceği hedeflerken, elektrikli araç uygulamaları bunun en somut örneğini oluşturuyor. 2019 yılı için ön görülen iyi-kötü derecelendirmesinde bu durum net olarak ortaya konuyor. Bunların içinde biri var ki hepsinden bir adım önde hareket etmesini sürdürüyor. O da; Tesla. Model 3 üretiminin yanında, Çin’de fabrika kurma izin alması diğer rakiplerinden önde olduğunu gösteriyor.
 
Araştırmalar ve analiz raporları, Tesla’nın geçen seneye göre çok daha iyi durumda olduğunu, 2019’nda başarıyla çıkacağını gösteriyor. Tesla, Model 3 ile ABD pazarında en çok satan sedanlar listesinde birinci olurken, aynı zamanda da ABD’deki düşük sedan araç satışlarını dengelediği görülüyor. Tesla’nın patronu Elon Musk’ın üretim ve pazar stratejisinin tutması, ABD dışı yatırımlarını da ciddi olarak etkiliyor.
 
 
MİNİ YORUM
 
Kıssadan hisse!..
 
Dünya küresel değişimde entegre yapılanmayı ileri teknolojiye dayandırırken, eskiden kalma rekabet anlayışına bir türlü yenilik katamıyor.
Bu farkındalığı ile başta bizim gibi ülkelere yeni anlayış, yeni kazanım ve imkan sunarken, kendi takıntısını nedense göremiyor. Bizce bu basiret bağlanmasını bir fırsat olarak görmeli, bu fırsatı avantaja dönüştürüp, değerlendirmeliyiz.
Bu konuda yapabileceklerimiz arkaya atmak yerine gözden geçirip, olup bitenleri analiz ederek, küresel otomotivin içinde bulunduğu durumu lehimize çevirebiliriz...
 
 
 
 
Nissan-Renault patronu Carlos Ghosn’un gelirini az göstermek suçundan Japonya’da hapis cezasıyla karşı karşıya kalması, yapılan suçlamalara karşı; “Ortada bir hata var” diyerek, suçsuzluğunu ispata çalışması gurubu zora sokarken, 2019’u etkileyeceği konuşuluyor. Ayrıca, Nissan’ın ABD’deki patronunun Infiniti’nin patronu olmaya hazırlanması içerdeki karışıklığın iddia etmenin ötesi olduğunu gösteriyor.
 
Jaguar ve Land Rover cephesine geldiğimizde ise bu ekibin biraz daha çalışması gerekiyor. Dizel motorlarla alakalı yaşanmışlıkları, Çin pazarındaki düşük satış rakamları ve Brexit belirsizliği firmanın hedefinden saptığını gösteriyor. Ford cephesinde teknolojik yatırımlar sürerken; “2022’ye kadar bütün araçların hücresel veri ve çağın gerektirdiği otonom ve sürücüsüz teknolojileriyle uyumlu olacak” hedefi açıklanıyor.
 
Avrupa’da ise işler biraz daha farklı yönde ilerliyor. Hem AB kriterleri, hem Çinli’ler ile pazar mücadelesi, hem de üretim konusundaki teknolojik çalışmalar Daimler AG, BMW, Peugeot, Citroen, Fiat, Volvo gibi üreticiler küresel ısınma dikkatli bir planlama ile farkını ortaya koyuyor. Evet, 2019 yılı başında genel görüntü bu gibi görülse de Başkan Trump’ın bir tweet’i sonucu değiştirir mi, bekleyip göreceğiz?