19 HAZİRAN 2018 SALI

Prometeon Türkiye “ProTruck”ı tanıttı

Pirelli ticari lastik üreticisi Prometeon Türkiye, 2017 yılını değerlendirmek ve 2018 yılı hedeflerini paylaşmak üzere düzenlediği toplantıda ProTruck’ı tanıttı...

Ekleme: 18 Mart 2018 Pazar 18:53/ Güncelleme: 18 Mart 2018 Pazar 18:53
İSTANBUL-Prometeon Türkiye, OrtaDoğu, Afrika, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar CEO’su Alp Günvaran, Prometeon Lastik Grubu (Prometeon Tyre Group) ve Türkiye’nin grup içerisindeki konumu hakkında bilgi paylaşımında bulunurken, 160 ülkede 7 Bin 300 çalışanı ve yaklaşık 1.2 Milyar Euro cirosu bulunan Prometeon’un dün yanın endüstriyel ve ticari lastik odaklı tek şirketi olması ile diğer lastik üreticilerinden ayrıştığına ve uzmanlaştığına değindi.
Prometeon Türkiye’nin pazar payı ve büyüme rakamları tarafında yakaladığı başarılarla grup içerisinde geldiği belirten Günvaran; “Prometeon Türkiye, Prometeon dünyası içinde bir yöne- tim, üretim ve yetenek merkezi. Dünya’daki 4 ana bölgeden birinin yönetim üssü olarak bu- gün 75 ülkenin, 2 fabrikanın ve 3 Bin 250 çalışanın sorumluluğunu üstleniyoruz. Öte yandan, dünyadaki 4 üretim tesisinden biri de Türkiye’de. Kocaeli’deki fabrikamız, 1960’ta kurulan ilk lastik fabrikası olması, Türkiye- ’deki ilk lastiği üretmesi ve sektörünün ilk Ar-Ge sertifikasına sahip olması gibi ilklerle faaliyetini sürdürüyor. 800 Bin adetlik yıllık üretim kapasitesi ve 2000 çalışanımızla, ihracat gücümüz- le ekonomiye ve istihdama sunduğumuz katkıdan gurur duyuyoruz. 2017 sonunda yüzde 21’i aşan pazar payına ulaştık. Bu büyümede ürün ve hizmet yaklaşımımız büyük öneme sahip. Diğer yandan, Türkiye ekonomisinin lokomotifi inşaat sektöründe en çok tercih edilen Pirelli marka ticari lastikler oldu. Yüz- de 25 pay ile liderliğe oturduk. Sürüş güvenliğinin simgesi ön aks lastiklerde de yüzde 23 pa- zar payı ile yine liderliğe sahibiz” diye konuştu. 
 
EKONOMİK KATKI
Gelecek dönem hedefleri hak- kında da bilgi veren Günvaran; “Önünüzdeki 5 yıla iddialı hedeflerle giriyoruz. Hedefimiz ürünlerimizle, hizmetlerimizle ve müşterilere sunduğumuz deneyimle pazar liderliği. Önümüzdeki dönemde portföyümü- zü genişletecek ve markamıza yatırım yapmayı sürdüreceğiz. Hedefimize ulaşmada özellikle filolara yönelik geliştirdiğimiz çözümler önemli rol oynayacak. 1.5 yıldır üzerinde çalıştığımız, müşterilerimizin ihtiyaçlarına özel olarak geliştirdiğimiz hizmetlerimizi ProTruck markası altında topladık. Amacımız premium marka Pirelli ticari lastik lerimizle beraber sunduğumuz hizmetlerle müşterilerin lastiklerinden en yüksek verimi alma ve ana işlerine odaklanmalarını sağlamak” dedi.  
ProTruck çatısı altında sunulan hizmetlerle sağlanan tasarruf hakkında da bilgi veren Günvaran; “TÜİK verilerine göre Türkiye’deki ticari araç parkının büyüklüğü 1 milyon adet. Tüm bu araçlar ProTruck hizmetlerinden faydalansalar sadece yakıttan 1.36 Milyar TL.’lik tasar ruf sağlanabilir. Ayrıca, lastik bakım, kaplama ve ürün etiket tasarrufları ile bu rakam yaklaşık 3 Milyar TL.’ye ulaşabilir. Bu tasarruf hem Türk ekonomi- si, hem de filolaların maliyetlerine önemli katkı sağlar. Prometeon Türkiye olarak Pirelli mar- ka ticari lastiklerimiz ve ProTruck hizmetlerimizle ticari araç başına yıllık 3 Bin TL.’lik tasarruf vadediyoruz” dedi. 
 
ALIMDA TASARRUF
Toplantıda, Prometeon Türki- ye, Rusya, Orta Asya ve Kafkaslar Ticaret Direktörü Gökçe Şenocak, ProTruck hizmetlerini tasarlarken lastiğin yaşam döngüsündeki maliyet yaratan önemli alanlara odak- landıklarını belirterek; “Filoların maliyetlerine baktığımızda ilk sırada yakıtın, ikinci sırada lastiğin yer aldığını biliyor, müşterilerimize lastiği aldıkları andan itibaren tasarruf sağlıyoruz. Çünkü, biz müşterilerimize premium kalitede Pirelli marka ticari lastik sunuyoruz. ProTruck hizmetlerimizi tasarlarken de ürünün bakım anından yenilenen ömrüne, sürüşten hurdaya çıkmasına kadar lastiğin yaşam döngüsünde maliyet oluşturan tüm anlara, lastiğin yakıta olan etkisini nasıl minimize edeceğimize odaklandık” diye konuştu.
2017’de pek çok filo yönetici- si ve sürücüyle görüşerek 150 bin lastiğe dokunduklarını kaydeden Şenocak; “Etiket değerlerine ve kaplamaya çok önem veriyoruz ve bu alanda oldukça iyi bir pozisyona sahibiz. Bunun yanı sıra hava basıncının lastiğin ömrüne ve yakıt tasarrufuna olan büyük etkisinin farkında olarak Türkiye’de bir ilki gerçekleştiriyor ve otomatik hava ölçüm-tamamlama hizmeti sunuyoruz. 13 FleetMobile mobil bakım servisi- miz ile 2017’de 150 bin km. yol yaptık ve 40 şehirde 150 bin lastiğin bakımını gerçekleştirdik. Biz, ProTruck hizmetlerimizle müşterilerimizin istediği her yer deyiz. Müşterimizin kendi lastiğini yönetmesine imkan sağladığımız istasyonlara da sahibiz. Bir filo benim garajımda kendi kademem olsun der ise lastik uz manından bakım aletlerine ka- dar kalıcı FleetCube istasyonları kurarak müşterimizin filosundaki araçların zamanını da etkin yönetmelerine imkan sunuyoruz. Kurduğumuz dijital filo yönetim sistemi ile müşterilerimizin filolarındaki her bir aracın her bir lastiğini yönetebilmesini sağlıyoruz” dedi.