21 KASIM 2017 SALI

Busworld’de yeni iki Temsa lansmanı

Temsa, Busworld Europe 2017 Belçika Kortrijk Fuarı’nda iki yeni ürünü turizm aracı MD9 ve okul otobüsü LD SB Plus’ın lansmanını gerçekleştirdi...

Ekleme: 20 Ekim 2017 Cuma 21:53/ Güncelleme: 20 Ekim 2017 Cuma 21:53
BELÇİKA Kortrijk Fuarı’nda düzenlenen Busworld Europe 2017’ye katılan Temsa, bu yıl fuarda Fleetics teknoloji teması ile fuardaki yerini aldı. Temsa, fuar standında iki yeni ürünün yanı sıra ABD pazarında satışını yaptığı TS45 ile ayrıca, Maraton, HD, MD7 Plus ile elektrikli otobüs Avenue Electron da sergilendi. Temsa fuar standında hem yeni ürünlerin lansmanına hem de mevcut ürünlerin tanıtımına yönelik 19 Ekim Perşembe günü bir basın toplantısı düzenledi. Toplantıya; Temsa Genel Müdürü Dinçer Çelik, 1 Kasım itibariyle göreve başlayacak olan Temsa’nın yeni Genel Müdürü Hasan Yıldırım, Temsa Uluslararası Satış Direktörü Acar Kocaer ve Temsa Pazarlama ve Yurtdışı Satış Direktörü Kadri Özgüneş katıldı. 
Basın toplantısının açılış konuşmasını yapan Temsa Pazarlama ve Yurtdışı Satış Direktörü Kadri Özgüneş; “Otobüs dünyasının en önemli fuarları arasında yer alan Busworld Fuarı’nda bu yıl da yer almaktan büyük bir mutluluk duyuyoruz. Her yıl fuarda farklı ürün grupları ile müşterilerimizin karşısına çıkmak bizleri de heyecanlandırıyor. Bu yıl iki yeni araç tanıtımını da ilk kez Busworld Fuarı’nda yapıyoruz. Bu iki yeni ürünün de müşterilerimizin büyük beğenisini kazanacağına inanıyoruz” dedi. 
Temsa’nın ürün gamına ve yurtdışı hedeflerine yönelik bilgilendirmeleri ise Temsa Uluslararası Satış Direktörü Acar Kocaer gerçekleştirdi. Temsa’nın Avrupa otobüs pazarında geniş ürün gamı ile her segmentte fark yarattığına dikkat çeken Acar Kocaer; “Temsa, müşteri beklentilerine hızlı çözümler sunabilmeyi başaran bir marka. Temsa bu başarısının karşılığını da, her yıl büyüyen pazar adetleri ile alıyor. Bu yıl fuar standımız da 7 ürünümüz yer alıyor. Bu ürünler arasında yer alan iki aracımız ise yepyeni ürünler.  MD9 turizm alanına yönelik bir araç. LDSB Plus ise okul taşımacılığı alanına yönelik bir ürün. Bu iki yeni ürünümüzü de yine Avrupalı iş ortaklarımızın beğenisine sunuyoruz” diye konuştu. Kocaer, basın toplantısında Temsa ile ilgili bilgiler de verdi; “Temsa, 1968 yılında kuruldu. Gelecek yıl 50. yılımızı kutlayacağız. 1650 çalışana sahibiz. Adana’da üretimini gerçekleştir- diğimiz otobüslerimiz 66 ülkenin yollarında hizmet veriyor. Satışa odaklandığımız ülke sayısı ise 20. Fabrikamızın yıllık otobüs üretim kapasitesi 4 Bin 500, hafif kamyon ise 7.500 adettir.”
Türkiye otobüs pazarının son üç yıldır lider markasının Temsa olduğunu da vurgulayan Kocaer; “Son üç yıldır Türkiye otobüs pazarı lideri olan Temsa, 2017 yılının Eylül satış rakamlarına bakıldığında liderliğini koruyor. İlk 9 aylık dönemde iç pazarda satışı gerçekleşen otobüs sayısı 3 bin 393. Temsa’nın burada- ki payı 1055 adetle yüzde 31. Segment bazlı olarak pazara baktığımızda Temsa şehirlerarası olarak adlandırdığımız bü- yük otobüs pazarı coach segmentinde yüzde 29, çok amaçlı olarak adlandırdığımız pazarda ise payı yüzde 23, şehir içindeki payı yüzde 15,  midibüsteki payımız ise yüzde 37. 2016 yılında 129 Milyon Dolar olan ihracatın yüzde 43 artışla 2017 yılı sonunda 185 Milyon Dolar’a ulaşmasını bekliyoruz” dedi.
Kocaer, satış odaklı oldukları 20 ülke arasından Amerika, Fransa, Almanya, İngiltere ve İsveç pazarlarındaki pazar verilerine yönelik açıklamalarda da bulundu; “Burada sizlere 5 öncü pazara yönelik bilgiler vereceğim. 1000’li adetlere yaklaştığımız ABD pazarında 3 ürünümüz ile yüzde 9 pazar payına sahibiz. 5 bin adet otobüse koştuğumuz Fransa pazarında çok geniş bir ürün gamı ile yer alıyoruz. Toplam 8 çeşit ürünümüz bu pazarda müşterilerin ihtiyaçlarına cevap veriyor. 4 ürünümüzle yer aldığımız Coach segmentinde 2016 yılındaki payımız 5.7’den 6.1’e yükseldi. 3 ürünle bulunduğumuz intercity segmentinde ise büyük bir başarı ettik. 2016’da 2.8 olan intercity pazar payımız 2017’de yüzde 5.9’a çıktı. Bir ürünle yer aldığımız midibüs pazarında ise 2016 seviyesine çok yakınız. Yüzde 15 olan payımız şu an için yüzde 14 düzeyinde. Üç ürünle yer aldığımız Almanya pazarında ise 2016’daki yüzde 2.9 olan seviyemizi koruyoruz. İki ürünle bulunduğumuz İngiltere de ise yine 2016’da yüzde 4.4 olan payımız 2017’de de devam ediyor. Bize büyük bir gurur veren pazarların içerisinde İşveç otobüs pazarı geliyor. İki ürünümüzle yer aldığımız bu pazar- da 2016’da yüzde 5 olan pay, 2017’de müthiş bir ivme ile yüzde 11’e ulaştı.”