23 EKİM 2018 SALI

“Emisyon Testi” huzura eremiyor!

Avrupa Komisyonu, otomobil üreticilerinin 2020’de yürürlülüğe girecek yeni standartları manipüle etmek istediklerine dair ciddi kanıtlar bulduğunu belirtti...

Ekleme: 27 Temmuz 2018 Cuma 21:58/ Güncelleme: 27 Temmuz 2018 Cuma 21:58
2015 yılında yaşanan ve etkileri devam eden “Dieselgate Skanda- lı”nın çıkış noktası; bir yazılımla sonuçların değiştiğiydi. Bu yazılım, testler sırasında emisyon so- nuçlarını düşük göstererek, araç- ları piyasaya sürmeyi kolaylaştırdı. Ancak, Avrupa Komisyonu bu konunun peşini hiç bırakma- dı. Avrupa Komisyonu tarafından keşfedilen yeni bir hile oldukça farklı durumu ortaya çıkardı...
Brüksel’den gelen sonuçlara gö- re, 2020’de standartlaşması beklenen emisyon değerlerinde “Ya- pay bir artış” gerçekleştirildi. Bu- nun nedeni önümüzdeki uzun yıllar boyunca emisyon değerleri için 2020 değerlerin referans olarak alınacak olması. Hatta, 2020 seviyesi bir çıkış noktası olarak maksimum düzeyi belirlerken, uzun yıllar boyunca paçayı kurtaracak bir süreç ortaya kondu...
Birden fazla şirketin yer aldığı bu detaylarda; otomobil üreticileri, bu hileyi gerçekleştirerek neye karıştıklarının farkına bile varamadılar ki, raporlarda iki farklı araçtan elde edilen test sonuçlarında kasıtlı bir değişim yaratıldığını bile görmezden geldiler. Ra- porlarda; “Testler bitmiş bir akü ile başladı, test sırasında aküyü şarj edebilmek için fazla yakıt tüketildi” gibi, cümleler yer aldı...
Son dönemdeki “Stop-Start” teknolojisi, araçlar boştayken emisyon yapmamak için motoru kapa- tan bir sistem. Testler esnasında bu özelliğin devre dışı bırakıldığı da söylenerek, test aşamasında- ki emisyonun doğal gözükmesi sağlanıyor. Ayrıca, CO2 emisyonunda artışa neden olan “Vites değiştirme stratejileri” keşfedildiği, bu stratejilerle de sonuçlarının yükseltildiği söyleniyor...