25 MAYIS 2018 CUMA

Acele işe şeytan karışmasın artık!

Küresel hava kirliliğini azaltacak alternatif yakıt konusunda öne çıkan elektrikli araçların kentiçi toplu taşımada kullanma tercihi mutlaka gözden geçirilmeli!..

Ekleme: 14 Temmuz 2017 Cuma 21:10/ Güncelleme: 14 Temmuz 2017 Cuma 21:10
Hava kirliliğinin dünyayı tehdit eder boyutta artması, belediyeleri yeni bir arayışa yöneltti. Belediyeler kirliliğe neden gördükleri toplu taşımada fosil yakıtlar yerine alternatif yakıt olarak elektrik kullananları öne çıkarmayı düşünüyor. Birçok ülke bu konuda takvim belirleyerek, dizel yakıt kullanım yasağını açıklama yarışına girdi.
 
Benzinli ve dizel araç kullanma son tarihi- ni 2040 olarak ortaya koyan yerel yönetimler de oldukça fazla. Bu tarihe kadar “Elektrikli araçlar birinci sırada yer alacak” diyen, öngörüler çok arttı. Bazı firmalar bir kaç yıl içinde üreteceği araçlarının elektrikli ve hibrit olacağı duyurusu ile şimdiden hedeflerini net olarak ortaya koydu.
 
Ülkemizde global anlayışa uygun yapılanma benimsenmesine rağmen, elektrikli araç maliyetinin dizel olanlara göre fazla olması bir yana; özellikle toplu taşıma hizmeti veren halk otobüsü işletmecilerinin kazancının düşük olması sorun. Belediye lerin konuya bakış açısı ile şartlarını zorluyor olması gidişatı etkilemektedir.
 
Özel halk otobüsçüleri ve diğer özel taşımacılar, sahada belediye anlayışıyla mı, yoksa, ortak akla dayalı birliktelik ve gelişimin ortaya çıkardığı anlayışla mı belediye denetimli asli taşıyan olacaklar henüz netleşmemişken, İzmir, Malatya ve Eskişehir gibi belediyelerin elektrikli otobüs alması da kafaları elektriklendiriyor!.. 
 
Teknolojik gelişmeler, değişen koşullara uyumda ortak aklı öne çıkarırken, uygun olmayan tek yanlı bakışı hem kamu, hem özel sektör net olarak görmeli ortak akılla yol almalı. Bu, hem acele kararlarla yapılan hatalardan kurtulmayı,hem de işbirliği ile doğru hizmet orgazinasyonuna bağlı doğru alternatifler üretme yolunu açar...